Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 8 mars 2021

God Morgon på er !

Av Corina - 8 mars 2021 07:55

 

Vaknar som vanligt ganska tidigt trotts att jag är ledig. Tio över sex vaknade jag denna dagen.

Då var maken redan igång och sonen hade åkt till jobbet.


Har jobbat hela helgen, långhelg denna gången och det känns i kroppen kan jag säga.

Men lite vila så orkar man nog arbeta efter en ledig dag igen.


   

Simba ligger som vanligt på aningen udda ställen, men ser ut att njuta ändå, kan jag tycka.


       

 

En vante färdig i alla fall även om det nog blev lite  galet i slutet, men det gör inte så mycket anser jag.

En vante blev det ju ändå, efter en del problem !

Nu ska andra vanten stickas och sedan blir det då tummarna också.


 

Nästa projekt är redan på planeringsstadiet. Ett par sockar med mönster. Inte riktigt säker på vad mönster det blir. Får vara på fundering tills vantarna är färdiga.


För övrigt annars så frodas coronan vidare.

Jobbar vidare i munskydd och tar prov varje vecka. Hittills har jag klarat mig tack och lov.

Vaccinet har jag tagit, två sprutor och inga biverkningar alls. Ömt i sticket någon dag men det överlever man ju kan jag tycka.

Inga besök på några större affärer blir det, handlar i våra närbutiker. Behövs annat blir det näthandel.

Träffar folk på jobbet men i övrigt träffar jag enbart maken och sonen och dottern någon gång.

Det börjar tära på tålamodet faktiskt, att undvika kontakter och försöka följa rekomendationerna.

Men jag gör vad jag kan trotts allt.

Eventuella möten sker digitalt.


Tänk om alla kunde ta till sig informationen om att hålla avstånd och inte resa hit och dit okontrollerat !

Och använda munskydd där distans inte riktigt kan upprätthållas.

I vår lokala butik använder jag munskydd och det vid mina besök är mer folk där. Är det inga andra eller någon enstaka använder jag inte munskyddet faktiskt. Då är det ju inga problem med svståndet om man säger så.

Och tvättar och spritar händerna ofta !

Munskydd är ett helvete att röra sig i, kommer aldrig att kunna vänja mig vid detta. Men finner mig i att måsta ha det på jobbet. Övrig tid vill jag kunna andas ordentligt vilket är svårt med munskydd anser då jag.


 

Nåja, livet går vidare med eller utan munskydd tydligen.

Bara att härda ut för denna smitta lär vi få leva med länge till.

Börjar längta till riktig vår och sommar, då man kan sitta ute.


Får önska alla en fortsatt härlig måndag.

Cyberkram !


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards