Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 2 december 2020

Åter en ledig dag då.

Av Corina - 2 december 2020 11:05

 

Efter en arbetskväll igår har jag då ännu en ledig dag.

Gårdagen blev lite väl spännande för min del måste jag då säga och jag har inte släppt saker och ting än.

Möts av skylt på avdelningsdörren om misstänkt covid på denna enhet.

Känner hur det börjar krypa av obehag i kroppen faktiskt.

En boende som uppvisat symtom tydligen och var provtagen vilket betyder extra säkerhetstänk.

Tack och lov var en extra personal insatt så att jag skulle slippa gå in till personen. Detta tackade jag för.

I skrivande stund vet jag fortfarande inte vad provsvaret visat. Och oavsett, imorgon är det en ny arbetsdag.

Klart man är orolig !


 

Julklapp fick vi också igår, från chefen.

Ett presentkort där man har en hel del att välja av. För min del blev det vinglas från orrefors. En härlig julklapp tycker jag !

Man fick en kod och en adress på nätet där man loggade in med sin privata kod.

På sidan fanns en massa olika prylar att völja mellan som när man beställt kommer med posten.


 

Och vad gör jag idag då (förutom att fundera över provsvaret på avdelningen) ?

Städat badrummet och plockat i tvättstugan. Dotterns pryttlar är uppburna på hennes rum vilket genast gjorde att tvättstugan såg mindre rörig ut :)

Tvättar kläder, vilket jag gör varje ledig dag, nästan.

Och ska renbädda sängen under dagen också.

Ska även bära upp lite av dotterns saker från hallen. Onödigt att ha det hängande i hallen och när hon behöver grejerna finns dom ju på hennes rum att hämta.


Detta borde väl räcka för denna dag kan jag tycka, eller hur ?

Sonen jobbar även denna dagen och torde väl komma hem efter kl 13 idag.

Idag har han kört turen till Vindeln. 


Och som vanligt :

Håll distans.

Tvätta händerna ofta.

Umgås endast med några få utvalda.

Res inte.

Onödigt spring i affärer ska undvikas.


Tillsammans fixar vi detta, eller hur ?


Ha nu en fortsatt härlig onsdag.

Cyberkram !


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards