Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2020

Ännu en ny vecka då....

Av Corina - 23 november 2020 07:04

 

Det rullar på kan man väl säga. Helgen har varit väldigt lugn. Tillbringat den hemma med gubben och sonen som vanligt. Tvättat och lagat mat och belägrat soffan denna helgen.

 

Värken har härjat något hemskt denna helgen. Känner dock lyckan över att i övrigt vara ganska frisk ändå. Ingen Corona i alla fall (ta i trä).

Hela gårdagen (söndag) hade jag en huvudvärk som stoppade det mesta. Tillbringade hela dagen i soffan. Sov i omgångar och fick ta till medicin x flera.

Känns aningen bättre denna måndagen i alla fall och jobbet kallar kl 12. Kroppen värker fortfarande men den värken har jag liksom lärt mig leva med, det är vinter som sagt.

 

Coronan härjar vidare också i vårt land. Och fortfarande är det de som tydligen fortfarande inte fattat allvaret i denna pandemi. Ja det kan vara jobbigt att begränsa sitt umgänge, självklart ! Hotet om att inte kunna fira julen med släkten och så vidare. Men vad är alternativet då ??  Du kanske klarar dig med en lindrig förkylning, men de du smittar kanske inte klarar sig lika bra. Dom kanske till och med dör bara för att DU inte begriper allvaret.

Och det bästa är att hålla distans och sköta handhygienen i alla lägen.

Vid vissa tillfällen kan även munskydd vara befogat (notera dock att det måste användas på rätt sätt). Man ska också tänka på att du skyddar andra när du har munskydd men du är tyvärr inte skyddad själv om inte de andra också använder munskydd.

Läste att Media Markt tillhandahåller munskydd till sina kunder när dom besöker butiken. Väldigt bra, kanske något som fler skulle ta till sig ?

 

Håll distans.

Undvik ställen där mycket folk sammlas.

Tvätta händerna OFTA.

Umgås med enstaka personer, helst bara de du bor tillsammans med. Är du ensam, völj ett fåtal som du umgås med och umgås med distans.


Tillsammans klarar vi även detta, eller hur ?

Var rädd om er där ute !


Cyberkram !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards