Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 16 november 2018

En fredag igen.

Av Corina - 16 november 2018 08:07

 

Dagarna rullar på. Fredag igen och ännu en arbetshelg ska utföras.

Arbetshelgerna blir många när man jobbar varannan helg. Och det är allt utom roligt att måsta jobba så mycket helg plus de flesta vardagarna också. Man förstår ju att vårdyrket inte är intressant för de som ska välja yrke dessa dagar ! Hade jag varit ung idag hade jag nog inte valt detta yrke om  jag ska vara ärlig även om det är ett trevligt och givade yrke.

Ute är det åter en dimmig och fuktig dag, grådisigt. Blir liksom inget riktigt dagsljus för tillfället.


Zimba mår utmärkt och har börjat vara ute som vanligt. Det är så fantastiskt att ha honom hemma, levade dessutom ! Och Ulla är åter igen sitt vanliga kattjag också. Hon har ju fått hem sin kompis igen !


Dottern är iväg till ännu en skoldag, sista dagen denna veckan. Maken är på läkarbesök på sjukhuset denna dagen och sonen följer med honom idag. Då slipper pappa köra hem efter undersökningarna som kan bli jobbiga.

Själv avnjuter jag en förmiddag i ensamhet här hemma. Detta är inte allt för vanligt men uppskattat när det händer ändå. Lullar på här hemma i lugn och ro med andra ord.


   

Får önska alla en trevlig helg.

Ses en annan dag.

Kram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards