Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Blanketter, blanketter och ännu flera blanketter !

Av Corina - 12 september 2018 09:37

       

Detta är vad undersköterskor ska pyssla med inom kommunens äldrevård numera istället för att ta hand om våra äldre invånare.

Vi ska fylla i listor och signera temperaturer på ALLT utom eventuellt sjuklingar. 

Och dessutom utför man inspektion mitt under sommaren och semestern....hur i helv.....tänker man. Tror man att allt fungerar som vanligt med 99 % vikarier som ingen har tillstymmelse till utbildning !

Ni ska informera vikarierna, men för ini helv.....vad tror ni vi har gjort då ????? Kom hit och informera själva då om ni tror att det är så förbannat lätt. Man informerar och frågar upp om dom förstått, och jodå det har dom gjort. Men det visar sig att vikarierna inte begripit ett förbannat piss på grund av att språket liksom haltar.


Sedan slår man ner på att vi noterat temperaturen på fel papper ! Men vad i hela fridens stagar är det för fel på folk ! Herre min skapare, fel papper ! Dom är inte riktigt kloka i hela huvudet ju. Blir det fel bara för att man råkat skriva på fel papper ?????


Och nippertippan har mage att säga att nu när ni jobbar med hjälp av era pppnycklar har ni väl massor av tid över.

Jävla idiot ! Dessa pappergnuggare är banne mig de mest korkade i vår värld !


Eftersom vårt serveringskök tydligen är en restaurang så för i helv.....anställ någon som tar hand om köket då !

Något för kommunen att se till, dom letar ju "lätta" jobb inom vården, detta är väl ett sätt. Anställ folk som får ta hand om köket då så vi undersköterskor får sköta det jobb vi är anställda för.

Just nu verkar vi ju inte vara anställda för att jobba inom vården för fem öre !

Vi ska tempa mat, kylskåp och frys och notera detta noga på därför avsett blankett, en blankett för varje sak.

Vi ska städa, inte bara köket utan de boendes rum också, lokalvårdare är vi också.

Vi ska tvätta kläder åt alla inklusive våra egna arbetskläder,

Allt ska signeras på därför avsett blankett och fan ta oss om vi råkar notera något på fel blankett ! 


Nog är det verkligen dags för kommunen att börja tänka till lite.

Och man har mage att fundera över varför det inte finns folk som vill jobba med detta ???????

Van personal börjar lessna på denna hysteri och funderar på att sluta dom också.

Även jag funderar hit och dit efter 34 år inom yrket eftersom man ständigt blir ifrågasatt i allt man gör numera.

Hur man än försöker blir man sågad och det lessnar man på i långa loppet faktiskt.

Jag har sneglat på truckutbildning.........


En sak till.......de papper som lämnas för att vi ska få information. Kan ni skriva på begriplig svenska så det går att förstå även för våra icke svensktalande arbetare ? Byråkratsvenska finns det ingen som begriper så vill ni ha resultat får ni banne mig ta och fixa begriplig information !


 

Som jag sagt tidigare, inte lönt att skrika åt dödskallar. Dom begriper det ändå inte.



 
 
Ljusletaren

Ljusletaren

13 september 2018 08:57

Tycker att du ska ta bort detta inlägg vännen innan din arbetsgivare ser det. Vill inte att du ska råka i onåd. Klaga ska du göra till din arbetsgivare och kommun och inte här på bloggen. Rädd om dig!
/kram

http://strimman.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards