Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 juni 2017

Ledig fredag

Av Corina - 9 juni 2017 08:51

 

Ledig fredag och ledig helg.

Det regnar denna dagen men mig gör det inget.

Ska ner på stan med bästa dottern idag. Kika på lite kläder är det tänkt. Kanske käka tillsammans också.


 

Dottern har också kommit upp ur det svarta hål hon befann sig i för ett tag sedan.

Osäkerheten om betyget var gigantiskt, även för min del såklart.

Var så härligt att höra henne när hon fått veta att allt gick bra, att betygen blev godkänt och hon åter kan hoppas på att komma in på den linje hon valt till gymnasiet. Att slippa sommarskolan som annars hotade att förstöra vår resa till Gotland denna sommar.

För mig som mamma var det självklart att lova henne att stanna hemma om hon var tvungen att gå sommarskola för att klara sina betyg. I min värld ställer man upp för sitt barn när det krisar, speciellt när det handlar om hennes framtid. Man hjälper på alla tänkbara sätt när problemen dyker upp.

Hur skulle jag kunna åka till Gotland och ha trevligt när jag visste att dottern skulle måsta kämpa helt ensam för att fixa skolan ???

Nu blev det ju tack och lov inte på det sättet trotts allt, och dessutom blev det ju ännu bättre då hon höjde två betyg dessutom så hennes intagningspoäng blev ännu bättre !

Nu kan vi slappna av igen och börja njuta av denna sommaren ! 


 

Ha en bra fredag nu för det ska jag ha i alla fall !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards