Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Sömnlös i Långviken

Av Corina - 15 januari 2017 05:46

 

Vaknade runt fyratiden denna dag. Kravlade mig ur sängen och till toan. Lederna synnerligen stela, kan kalla det att vara lite lätt krispig i kroppen.....

Tog en värktablett och tänkte att jamen då fortsätter jag sova då.

Hahaha, och det trodde ni fungerade. Nopp....klarvaken !

Halv fem gav jag helt enkelt upp. Varför ligga i sängen och stirra ut i mörkret. Lika bra att stiga upp.


I skrivande stund har jag just fixat morgonkaffet och ute är det -17 grader för tillfället. Kolsvart fortfarande såklart. Maken rumstrerar på övervåningen, han kommer nog snart ner också.

Har läst tidningen på nätet, inget speciellt att notera. Kikat lite på facebook som vanligt. Rätt stillsamt även där i denna arla morgontimme.


Har ett uppdrag denna dagen. Dansa ut julen i Tavelsjö. Ska som vanligt försöka få till några bra bilder att sätta på hembygdsföreningens hemsida.

Men före det torde det väl vara bäst att försöka göra någon nytta här hemma också. Vika tvätt och antagligen tvätta någon maskin också. Lite småplock som vanligt och försöka komma på vad vi ska ha till middagen denna söndag i Januari 2017.


Zimba har varit ute en stund sedan jag klev upp. Nu är han inne igen. Blir kort utevistelse för katterna när det är -17 grader. Men ut ska han alltid. 


 

En bild från Januari 2016. Knappt någon snö alls då. Lite mer har vi faktiskt nu efter veckans snösväng. Hoppas det får ligga kvar ett litet tag i alla fall.


Får hoppas er söndag blir härlig. Jag ska göra mitt bästa även om jag mest troligt kommer att vara ganska trött efter en natt i kortaste laget. 

 
 
Ingen bild

Ljusletaren

16 januari 2017 11:15

Vet hur det är att sova dåligt och att vakna med värk. Nu för tiden är mina vaknätter obefintliga men att vakna av värken det gör jag fortfarande. Uppe kl 02.30 i morse för att hämta värktabletter men somnade om. Fin bild/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards