Corinas Blogg

Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Corina - 13 januari 2016 11:07

Ledig idag. Känns rätt bra.

Ska handla i eftermiddag och gå till frissan för att bli klippt.

Vaknade efter en god natts sömn, nåja skaplig natt då.

Vaknar ju lite nu och då varje natt.


 

Tvättar, vilket inte är värst ovanligt.

Men ibland när jag pysslar med till exempel att hänga tvätt flödar tankarna rätt friskt.

Allt som oftast hamnar tankarna hos mamma som har varit ur tiden snart i två år.

Saknaden är fortfarande väldigt stor.

Kommer över mig allt som vi aldrig hann prata om. Saker som vi hade planerat att göra men som inte hanns med.

Saker jag hade lovat att vi skulle göra bara det blev sommar igen.

Sommaren kom.....men då var inte mamma med mig längre.


Så irrar tankarna ibland. Fast oftast är det med glädje tankarna irrar också.

Allt roligt vi ändå hann ha. Allt vi gjort tillsammans.

Allt hon gjort för mina barn, sina barnbarn som hon fick vänta på så länge.


 

Det är väldigt svårt att beskriva vissa saker i ord så utomstående förstår.

Att beskriva saknad är bland det svåraste jag vet.

Många saknar jag som lämnat jordelivet de senaste åren.

Men saknaden upplever jag olika beroende på vem det är jag saknar.

Låter kanske konstigt eller.......jag tänker inte ens försöka förklara.


 

Lika fort som denna saknad dyker upp tonar den liksom ut igen.

Och på något sätt mår jag bättre efter dessa stunder med mina tankar och min saknad.

Blir liksom ett sätt att ladda batterierna.

Efter en stund i detta tillstånd kan min kreativitet inta stora förändringar.

Mitt skapande får liksom nytt liv igen.

Och jag känner mig rent upplivad, fullständigt lycklig med livet igen.


 

Och för övrigt har vi -15 grader kallt och det blåser ordentligt.

Blir således ingen promenad med någon kamera även om jag känner suget.


Nu önskar jag er alla en trevlig fortsättning på denna dag !

Höres en annan dag.


  


  


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards