Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Tjolahopp !

Av Corina - 21 juni 2012 11:07


Sitter här och försöker peppa mig inför mina fyra kommande arbetsdagar.

Kommer med andra ord att fira midsommar på mitt arbete så familjen får försöka roa

sig efter eget huvud denna helgen.

Fick ett infall och klippte mig på tisdag efter jobbet. Steppade helt sonika in till min frissa och

frågade om det fanns någon tid snabbt. Och vips så satt jag i stolen kan man väl säga.

Så nu är jag korthårig igen. Och färgningen fick maken hjälpa mig med när jag kom hem nyklippt.


                                     


Min älskade blomma har i dagarna slagit ut alla sina knoppar och är imponerade vacker i mina

ögon. Kan inte se mig mätt på den och fotografierna blir många.


           


Var ute med hembygdsföreningen igår kväll. Kort möte och sedan åt vi rökt abborre, mums. Det

blåste isvindar måste jag säga. Trotts att man var klädd frös man till slut.

Och jag skulle fotografera blommor som naturligtvis inte ville stå stilla. Fick höja ISO läget och se då blev det

riktigt fina foton. Visst är dom vackra, även om dom inte slagit ut ännu ?

Riktiga sommarblommor tycker jag.


   


Nu önskar jag er alla en Trevlig Midsommar !


Vi ses.

 
 
mariafoto

mariafoto

21 juni 2012 12:46

Trevlig midsommar till dig också!! Synd att du jobbar när det är långhelg.. Jag tar ett glas rött åt dig :) Fina bilder! kramar

http://mariaselberg.se

 
lillisl

lillisl

21 juni 2012 12:51

Önskar dig en bra Midsommar trots att du ska arbeta
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

Corina

22 juni 2012 07:24

Trevlig Midsommar! Kommer att bli en så bra helg så trotts att jag arbetar :)

 
Ruth

Ruth

21 juni 2012 23:17

Du passar fint både i kort och långt hår. Skönt med kort på sommaren, men jag behåller mitt långa hår, ångrar jag mig så tar det så hiskelig lång tid innan det blir långt igen.
Trist att jobba under midsommarhelgen, med säkert så blir det lite extra på jobbet också en sådan helg så det kan bli trevligt trotts allt.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

22 juni 2012 07:23

Har sån bra hårväxt så det skulle nog räcka med något år att spara ut håret igen :) Jag blev faktiskt väldigt nöjd själv ! Trevlig midsommar !

 
Bettan

Bettan

22 juni 2012 00:36

Jo me tjena... Här tyckte jag att jag har klippt mig kort & så ser jag hur mkt du har klippt bort =) Men fint blev det! Håller med ruth att du klär både i långt som kort. Mitt får inte bli allt för kort för då är det krull för hela slanten.
Men jag har i alla fall blivit av med halva längden så nu går det precis till axlarna.
Önskar er en fin midsommar & tycker att det är skit att du ska behöva jobba denna helg =(.
Kramar om dig

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Corina

22 juni 2012 07:21

Hade jag fått som jag velat hade det blivit ännu kortare :) Att arbeta i vården betyder ju arbete oavsett helg och jag var ju ledig förra året....kram å trevlig midsommar !

 
Cina

Cina

23 juni 2012 16:46

Önskar dig en fortsatt fin MIDSOMMARDAG!
Även om du finns på arbetet!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

23 juni 2012 21:42

Så fina foto.
Lupinen ser så vacker ut. Det finns så många här överallt så man tittar inte så noga på den.
Hoppas att du får vara lite ledig nu.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
carri

carri

24 juni 2012 22:14

Gokväll ! Ett trevligt infall med att svänga in till frissan och FÅ håret klippt också = ) inte helt fel. Oftast så får man en liten väntetid. Snyggt också !

kram

http://carri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards