Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Torsdag-igen

Av Corina - 31 mars 2011 09:58

Ett steg närmare helgen-en ledig helg för en gångs skull.


Påminner om utlottningen jag startade i mitt inlägg igår.......om någon missat det :)


Hade ett givande samtal med min dotters lärare igår. Är mycket tacksam över att hon har en rutinerad lärare i alla fall. Hon har pratat med alla tredjeklassare om vad som har hänt. Och vi har beslutat att telefonen ska förvaras i skolväskan i klassrummet, avslagen när den inte används. Dottern kan sin pinkod så nu var det väl attan om någon obehörig ska kunna missbruka hennes telefon !

Läraren och den drabbade kompisen tror på dotterns oskuld och barnen har pratat ut om det som hänt och är överens. Och i och med detta anser både jag och läraren att detta är ett avslutat kapitel, att barnen fortfarande är goda vänner är det viktigaste i detta.

Vad som kanske stör både mig och läraren är att den drabbades mamma efter att hon pratat med läraren skickade ett SMS till Alma ! Det anser jag vara ett lågvattenmärke tycker jag. Hon skulle ha skickat detta till mig och inte till en tioåring som redan mådde mycket dåligt ! Man kan inte som vuxen ge sig på ett barn på detta sätt, det är verkligen fegt anser jag i alla fall. Men nu får vi se hur det går i fortsättningen. Jag hoppas verkligen att detta stannar nu och att vi kan gå vidare, för min del är det avslutat, och jag hoppas den drabbades mamma också avslutar detta i och med att barnen kommit överens.


Idag arbetar jag kväll igen, 12-21 står det på schemat. Ska nog gå bra. Innan jobbet måste jag inhandla lite mat att ha med mig så snart bär det av mot metropolen Umeå.


Vi ses !

 
 
lillis

lillis

31 mars 2011 14:52

Vad skönt att din dotters lärare tror på henne,hoppas att allt ordnar sig till det bästa
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

31 mars 2011 16:47

Så bra att det blev ett bra samtal med läraren och att hon pratade med klassen om vad som hänt.
och att det hela reddes upp.
Så att de vet att det inte var dottern som skickat meddelandet.
Kan tänka mig att hon mått dåligt av detta och hoppas verkligen att detta stannar nu och ni kan gå vidare.
kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

31 mars 2011 19:48

Så gott för alla parter att detta problemet med mobilen har rett upp sig, så Alma får ro i sin kropp, så även ni.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

31 mars 2011 21:15

Hej på dej

Åhh,så skönt att det ordnade upp sig,spec för Alma,så klart,
jaja,det finns folk till allt,så d så

Ha det bäst vännen,kram till dej,njut av ledig helg jag börjar mitt helgpass imorron jag,
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards