Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Lite bilder

Av Corina - 23 mars 2011 13:36

Detta är då vår nya gamla bil. En Golf, årsmodell 1998. Den får liksom vila lite i starten då vi endast har sommardäck på den :) Gubben kör den kortare sträckor visserligen.....men snart ska det ju vara vår eller hur :)


                   

Tvingade ut mig på en liten promenad på förmiddagen för att kanske känna mig lite piggare. Kameran fick följa med. Vet inte om jag blev piggare, jo kanske lite i alla fall. Lite halvdåligt med sol dock idag och som vanligt lite blåsigt men det är i alla fall inte 30 minusgrader :)

Funderar på att låna svågerns Nikon D90 ett tag men jag vet inte riktigt om den skulle vara bättre än min egen Nikon D5000........till syvende och sist handlar det ju om den som står bakom kameran, eller hur ? Om man inte kan se motivet spelar det ju mindre roll vilken kamera man har.......Och min D5000 har egentligen alla finesser plus lite till, rätt mycket som man inte behöver faktiskt :) Nåja, får se hur jag gör.


Sköt om er ! Vi ses !  

 
 
kristina

kristina

23 mars 2011 14:49

Ja nu är det helt bart på vägen så nu funkar det med sommar däck.
Det är blåsigt och molnligt idag.
Ha en bra dag och ta väl hand om dig!
kramar!!!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

24 mars 2011 07:19

Fina bilder ... tack :-)
Ja, det gäller att se motivet ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

24 mars 2011 08:34

Jo så är det ju. Man kan ju fota enbart utan att tänka på vad man fotar och hur.....kan bli bra det med men oftast inte :)
Ibland gör jag väl det jag med men då brukar de korten hamna i papperskorgen.....ibland kan man rädda vissa genom redigering...men inte alltid :)
Kram !

 
Calma

Calma

24 mars 2011 08:22

Hej!
Hoppas jag fick till det,,lite trist att skriva allt igen,menn hade visst ej "kom ihågrutan" ibockad,så nu kör jag *L*

Tack för fina bilder,skulle vilja ha en bra kamera,men d kostar ju en del,,men du har så rätt,handlar mkt omd en som står bakom oxå,*L*
kanske därför uttrycket "bakom v arje man står en framgångsrik kvinna" hihi

De där nygamla bilar är oftast bra,vi har en sån oxå,gammla Bettan,som vi kalalr henne,fick stanna kvar när vi skaffade oss en nyare,precis som er ,hon har sommarskorna på sig,så änu körs hon inte,

Önskar dej en bra dag vännen,,kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Corina

24 mars 2011 08:32

Jag vet ju inte vad du har för kostnadsgräns när det kommer till en bättre kamera :) Men en nybörjarkamera typ Nikon D3000 alt D3100 ligger på 3000-4000 kr idag.Sedan finns det ju mängder av mycket bra billiga digitalkameror också :)
Kramis !

 
kurrelina

kurrelina

24 mars 2011 15:10

Jag har också en gammal Golf men min är en 90:a och den vilar just nu för jag har inte satt på vinterdäck utan ställde av den över vintern vilket inte var så dumt nu med facit i hand.
Hoppas den funkar när jag ska köra den igen.
ha en fin helg
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards