Corinas Blogg

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Corina - 6 oktober 2010 08:49

Fortfarande förkyld men det går åt rätt håll i alla fall. Imorgon ska jag arbeta har jag tänkt. Sedan är jag ledig tre dagar som kommer att tillbringas uppe i Klippen tillsammans med favoritgrannen Maria. Vi ska fotografera, äta god mat, dricka lite vin och umgås, helt utan barn och gubbar.


  


Hur klarar man av att vara tonårsförälder egentligen ? Min son verkar vara på väg in i detta stadium för tillfället. Hormonerna verkar flöda okontrollerat vilket gör honom verkligen humörinstabil. Jag känner inte riktigt igen min son som normalt är en lugn och sansad kille. Nu tappar han kontrollen totalt vid minsta motgång. Kanske inte så mycket här hemma utan mest på skolan. Hade ett samtal med hans lärarinna som beskrev en kille jag absolut inte känner igen ! Känns ju bra att fröken reagerar och verkligen vill hjälpa till att lösa detta !

Men det är svårt som förälder att se att ens barn verkligen har det jobbigt för sonen har det jobbigt nu och han är medveten om problemet. Vad kan man göra mer än prata, prata och åter prata med honom för att hitta ett sätt för honom att kontrollera sitt humör ? För om detta får fortsätta tappar han ju alla kamrater, dom blir ju rädda när han får sina utbrott.....


  


Och som om detta inte skulle räcka så är det rätt turbulent på jobbet också. En olycka kommer ju sällan ensam heter det ju..........jag börjar bli ganska less på allt som har med arbetet att göra faktiskt. Allt skitsnack åt alla tänkbara håll står mig upp i halsen faktiskt.


Cape Diem

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards