Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Torsdag

Av Corina - 10 september 2009 15:17

Så har man vaknat till då efter att ha sovit. Oj vad jag har sovit bra,sover nästan bättre på dagen än på natten Skrattande.

Kom hem lite senare från jobbet än vanligt på morgonen. Vid fyra tiden imorse fick jag ge mig av och sitta extravak hos en tant som krampade.Fick inte bukt med kramperna utan dom bara fortsatte trotts medicinering. Till slut sattes en i.v nål men då hittades ingen medicin i huset. Och jourläkaren ville kontakta bakjouren innan han ordinerade något.Kramperna fortsatte fram tills dess dagpersonalen kommit och läkaren hade inte hört av sig innan jag gick hem tio över sju.Får se hur det är ikväll när jag kommer till jobbet, om det löst sig eller om tanten är sämre. Å andra sidan vore det ju inte alls konstigt om tanten blir sämre och avlider, hon är trotts allt född -17 tror jag.  Men man ska väl trotts allt inte behöva dö i kramper i alla fall om man kan förhindra det ? Men trotts allt hade hon slutat krampa innan jag gick, allt var lugnt då men naturligtvis var tanten helt borta efter så lång tid med kramper. Att krampa tar på krafterna Rynkar på näsan.


Maken for just ner med sonen till optikern för en kontroll av synen. Sonen har ju klagat på att han inte ser bra ett tag nu. Får se vad optikern säger, om nya glas behövs i glasögonen. Naturligtvis hittar vi inte sonens extraglasögon heller. Vete katten vart dom har hamnat. Så typisktSkrikandes.Nåja dom kommer säkert fram vad det lider.


Annars så blir det inte så mycket mera idag för min del eftersom jag ska ut och jobba kl 21 igen.Men sedan är jag ledig helgen i alla fall. Då är det fullt upp också. Återkommer om detta i ett annat inlägg.


På återseende, hoppas jag. Kramis !  

 
 
lillis

lillis

10 september 2009 17:19

Så skönt att du fått sovit ordentligt,tar på krafterna att sitta och vaka,hoppas att tanten mår bättre i natt
Ha det
kramen

http://danslillis

 
Cina

Cina

11 september 2009 19:03

Så skönt att du kan sova bra på dagen.
Sååå synd om tanten.
Men man kan ju inte göra så mycket när man inte får någon ordination.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 september 2009 19:06

Så skönt att du kan sova bra på dagtid!
Hoppas tanten piggat på sig , Inte så lätt att hjälp när man inte får någon ordination.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards