Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Fredag

Av Corina - 18 april 2008 08:36

Äntligen en ledig dag måste jag säga och ledig kväll framförallt !


Man får lite dåligt samvete för barnens skull när man varit borta fyra kvällar på raken.Sonen frågade nu på morgonen om jag skulle vara hemma denna kväll.Svider lite i hjärtat faktiskt även om jag inte alltid är borta fyra kvällar i rad.

I dag när sonen kommer hem från skolan ville han att jag ska klippa hans hår.Och det måste jag ju ställa upp på:)

Det är så roligt med barnen tycker jag.Igår inhandlade jag nya sockar till dottern och nya kalsonger till sonen och "HURRA" så glada dom blev över bara en sån liten sak.Att jubla över nya sockar och nya kalsonger är nog inte så vanligt bland barnen idag,eller vad tror ni ?


Hem gången för mammas del blir tydligen när jag måste arbeta vilket är verkligen synd.Vill ju vara behjälplig i detta läge men med dagens tunna personalstyrka går det inte att få ledigt helgen och att byta helg betyder att jag kan få jobba upp till sju dagar på raken och det orkar inte min kropp:( Nu har jag sån tur i alla fall att en gemensam bekant som vi har mamma och jag har lovat ställa upp hela helgen! Hon möter upp när hon kommer hem och stannar över helgen tillsammans med min mamma.Och på måndag är jag själv ledig och åker upp till mamma.Ett stort fång rosor till en sån människa måste jag säga ! Än finns det hopp för mänskligheten!


Ikväll ska jag tillsammans med familjen besöka Wanilla och valparna som idag blir tre veckor gammla! Så snart är det dags för nya valpbilder i min blogg igen!


Ute skiner solen idag och jag funderar på en ordentlig promenad tillsammans med min kamera under dagen.Kanske kan det bli lite härliga bilder.Återkommer om jag lyckas med detta.


För övrigt så hoppas jag att ni alla där ute får en underbar dag !   

 
 
Astrid

Astrid

18 april 2008 09:09

Det låter som att ni är en riktigt kärnfamilj för då uppskattar barnen det dom får.Dom låter trygga.
Du den här färgen var jättebra.
Jag kände mig lite taskig men tänkte att detkanske är bättre att säga som det är.
Krama och lukta på valpisarna från mig.
Den riktigt goa valpdoften börjar försvinna fån vår nu,hon blir 14 veckor nästa vecka.
ha en bra helg

http://www.astridla.com

 
Ruth

Ruth

18 april 2008 09:10

God förmiddag !
Solen lyser och värmer ute, och skall så göra en hel vecka framöver, dax att klippa gräset under veckan, det knakar ute i alla vrår, all grönska är ett faktum.
Känns inte bra när man avviker från familjen i flera kvällar, men ett ont måste.
Vill lova dig att det är ovanligt att barn visar glädje över strumpor och kalsonger, förstår att dina barn inte är bortskämda med lyxprylar, mycket bra fostrat vill jag påstå. När mina barnbarn skall ha en present så mår jag dårligt, tar nästan hela plånboksinnehållet, bortskämda till 1000 på den fronten, alltid så storslaget från föräldrarna så jag mår dårligt, skall inte vara så..Ha en fin helg, skall bli kul med knattebilder snart !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 april 2008 11:19

En riktigt positiv dag hos dig. Din mamma mår bra och ska få åka hem. Och en bekant ställer upp och hjälper till med hennes hemkomst. Sådana bekanta är guld värda…
Glada tacksamma barn är också roligt att ha.
Sen är du ledig och kan ta en promenad och vet om att i kväll kan du ta det lugnt.
Jag önskar dig en fortsatt härlig dag och en skön kväll

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards