Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Fredag

Av Corina - 1 februari 2008 12:01

Så var det februari då.Ute snöar det och blåser å det gruvligaste.Har kommit massor med tung blöt snö.Hoppas komma mig till jobbet idag,börjar kl 16.Var tvungen att ta halv flexdag pga dottern idag.Hon har sovit dåligt nu i tre nätter pga klåda i rumpan.Enda förklaringen måste vara springmask.Pratade med VC idag på morgonen och dom höll med om min diagnos:) Så det var bara att sätta sig i bilen och köra 2,5 mil ner till apoteket och införskaffa medicin mot detta.Inget trevligt väglag,tur att vi har en bil med fyrhjulsdrift.Fast det var marigt vissa delar av vår väg ut till den större vägen.Hoppas den är plogad när jag ska iväg nästa gång.

Så nu är dottern avmaskad jag har bytt sängkläder och handdukar och städat på toaletten.Nu tvättar jag för fullt.Och vi får nu hoppas detta var rätt diagnos av dotterns problem med klåda i rumpan.


Ser ju nu att man kan välja flera bilder:) Det har jag missat....får testa om det fungerar:)


Hoppas ni får en bra dag allihopa! Må det snart sluta blåsa i alla fall.Att det kommer snö är härligt tycker jag:) 

 
 
Ruth

Ruth

1 februari 2008 17:09

Se där, nu ligger 2 bilder på rad :-) ibland så läser man inte det man bör för att veta.
Så mysigt med snön som faller, mina trevliga vinter minnen går tillbaka till månaden vid Jul och stugan i Värmland. Fortsätter klådan i dotterns rumpa så smörj på 1% Hydrokortison som du köper på apoteket, det tar bort klådan, och är även toppen mot mygg och knottbett. Tror säkert att det är mask, inget ovanligt. Snart bör du få rabatt på tvättmedel i affären :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

1 februari 2008 20:03

Ojojoj,ja det lät inte kul att ha mask. Men det går nog över nu när hon är avmaskad ska du se. Lova att du kör försiktigt...Här spelar vi Nintendo Wii för fulla muggar,,,kul som bara den,,ha en underbar helg!! Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

1 februari 2008 23:10

AJAJAJ fy tusan stackars flicka som har mask, det hade vi barn hemma när vi var små...usch för det. Hoppas hon nu blir av med dom. Kör försiktigt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 februari 2008 23:28

Springmask låter otrevligt. Men förr i tiden var det en ganska vanlig åkomma på barn. Hoppas medicinen hjälper.
Ta det lugnt i trafiken.
Jag har lagt till din länk på min bloggsida utan att fråga dig först. Är det inte okay, så tar jag bort den.
Ha en skön helg. Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 februari 2008 20:55

Hoppas att du och dottern har fått sovit i natt och att det är på övergående med klådan. Ha en fortsatt fin helg !
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards