Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 september 2007

Av Corina - 11 september 2007 20:57

6 åriga dotter har omvandlats till tjurskalle! Ingenting är riktigt bra just nu.Ska vi äta så är hon inte hungrig eller gillar inte maten.Ska hon klä på sig så är det fel på kläderna,även om hon har valt dom själv.Hon vill inte åka till förskoleklassen fast hon gillar det och hon vill inte hem när dagen är slut.Hon vill inte lägga sig hon vill inte borsta tänderna.....listan kan bli hur låååång som helst.Hon vill ingenting sammanfattar hela tillvaron just nu.


Jag har upplevt detta en gång tidigare.med min nu 9 årige son.Han var likadan.Man är så maktlös och man blir bara så less.Man försöker vara diplomat men man orkar liksom inte alla dagar.Och man får såååå dåligt samvete när man blir arg.Man blir arg fast man vet att man inte gör saken bättre.Åsså blir ju hon lessen när mamma ryter till och så är cirkusen igång.....Det är inte lätt att vara förälder!

Av Corina - 11 september 2007 18:32

har vi haft temadag hela dagen.Samarbetsövningar av varierande slag och en massa god mat.Bland annat smaskade vi smörgåstårta på eftermiddagen.

Om dagen gav något återstår att se,vi ska i alla fall lägga om en del rutiner på avdelningen. Och vi måste bli bättre på att lägga ett verksamhetsanpassat schema också.Får se om vi lyckas med den biten.Men vi är tvugna då vi måste spara.Och det som kostar är ju personalen idag.Jag antar att det är så överallt numera.Trist men sant:(


Men det var en trevlig dag i alla fall som gick ruggigt fort! Helt plötsligt var den bara slut:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards