Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 13 april 2020

Corona....hela tiden.....

Av Corina - 13 april 2020 06:57

 

Allt kretsar runt corona i dag och det är väl inte så himla underligt kan man tycka.

Det som sker nu är skrämmande, minst sagt.

Men man kan inte sluta leva totalt heller eller hur ???

Total isolering är farligt, väldigt farligt. Kanske farligare än viruset i sig ???

Jag funderar över om antalet självmord kommer att öka i coronans spår ? Hur många är det som inte klarar en total isolering ? Antar att dessa är många. En icke självvald ensamhet är inte enkel.


   

Idag är det sista dagen på denna Påskhelg. Och ingenting har varit sig likt enligt de flesta.

Jag vet inte vad som varit annorlunda här hemma hos oss egentligen.

Jo jag har varit ledig och maken följde inte med för att handla denna påsken.

I övrigt har det varit som vanligt tycker jag. Vi har varit hemma i lugn och ro och mest sett på Tv.

Jag har handarbetat mellan varven. Sonen har varit uppe på sitt rum, dottern var ner till en kompis en kort stund ena dagen och övrig tid har hon varit hemma hon med (var ner på Ikea tillsammans med storebror och köpte ett skrivbord en av dagarna).

Tvättat kläder har jag gjort, som vanligt det också. Så för vår del har det mesta ändå varit som vanligt.


       

Idag, annandag påsk är det sålunda dags för arbete igen då.

Jobbar kvällen vilket verkar vara min lott i livet :)

Blir nog bra det med, så länge vi slipper coronan på avdelningen.


 

Maken njuter framför Tv:n.


 

Sonen kom ner från vinden nyduschad :)


 

Ulla gillar värmen från elementet.


 

Simba har sina udda stilar kan man väl säga.


Cyberkram till er alla denna Annandag Påsk.




             

 
 
Marita

Marita

13 april 2020 08:00

Morrn på dig. Såg i din profil att vi har samma yrke. Jobbat med dementa i massor av år. Nu senast 12 år på samma ställe. Nu jobbar jag som tim vik här där jag bor. Hoppas oxå slippa corona på mitt jobb. Just nu är vi på landet fram till oktober.
Ha de gott. Hälsningar Marita.

http://designmita.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica Dennis

18 maj 2020 21:45

Wonderful postcards. I'm just fascinated by your work because needlework requires a lot of work, talent, and energy. In order for students to have more time for such hobbies, I advise them to turn to proven professionals https://essaysleader.com/definition-essay/.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards