Corinas Blogg

Alla inlägg den 19 april 2020

Av Corina - 19 april 2020 07:09

 

Ja vad finns att skriva om i dessa dagar ?

Inget händer ju egentligen.

Man stiger upp, äter, jobbar och sover.

Allt man får i nyhetsväg handlar i stort sett om coronaviruset och hur många som smittats och hur många som dött.

Varenda kotte skriker ut att hålla avstånden. Tackar och bockar, jag vet det !

För min del är det aningens svårt att hålla några avstånd i mitt dagliga liv tillsammans med våra äldre.

Dom har ett behov av närhet.....och jag måste ju faktiskt vårda dom......även om det är brist på utrustning.

Jag har en make hemma tillhörande flera riskgrupper, som också trotts allt behöver lite närhet ibland.

Själv tillhör jag också riskgrupp, högt blodtryck och numera är ju övervikt också en riskgrupp.

Mat måste vi också ha och inte är det någon som handlar åt oss, det får jag göra tillsammans med mina barn.


På min lediga dagar träffar vi i prinsip inte en kotte numera. Vi håller oss hemma den mesta tiden. Tittar på dålig tv, handarbetar, tvättar, städar lite och läser. Petar lite med datorn också såklart. Maken har börjat vara ute och cykla lite i sin ensamhet, är ju en fördel att bo som vi gör. Behöver ju inte komma så nära de man träffar ändå.


Nä jag klagar inte.....har inga som helst problem med att tillbringa min lediga tid hemma. Är ju egentligen ingen större förändring om man nu bortser från att handla då som jag och maken oftast gör tillsammans i vanliga fall.

Men hur som helst börjar man ändå lessna trotts allt när varenda kotte och hela tiden tjatar om att hålla avstånden.......det kommer alltid att finnas de som inte bryr sig........det kommer alltid att finnas de som tror att detta inte drabbar dom. Förnekelse kallas det........

Jag har slutat uppmana......de som inte vill inse går oftast inte att övetyga.


Hur som helst, vi ska säkert klara detta också. Vi har ju klarat andra epidemier också även om det kostar.

Är bara att härda ut.

Överlevnadsinstingten brukar vara väldigt stark !


 

För övrigt så ska jag jobba denna dagen också. Jobbar kväll till kl 21 denna dagen.

Imorgon måndag är jag ledig och då ska dotterns bil lämnas in på Etting. Någon typ av ventil som inte verkar fungera som den ska.

Sommardäck pålagda på en av våra tre bilar. Vi tar det allt eftersom.

Ni får ha det så väldigt bra.

Cyberkram till alla !


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards