Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Ja jag vet.

Av Corina - 24 februari 2015 18:54

Jo jag har blivit värdelös på att blogga.

Har ingen som helst ork när jag äntligen blir ledig och det är så väldigt mycket annat också.

Och på helgerna om jag är ledig är aldrig datorn ledig.

 

Snö har vi i alla fall haft. Inga mängder men dock. Och någon enstaka fin dag också. Tog mig i kragen och tog några foton för ett tag sedan.

               

Min kamera har ju mest varit i vila. Inget riktigt intresse ett tag. Kanske kommer det åter...

 

Tulpaner köpte jagoch fotade när jag ändå var igång. Ger lite vårkännsla tycker jag.


Maken har hunnit fylla 70 denna månad också och vi har firat vår 17:e bröllopsdag dessutom. Den 9 februari fyllde maken 70 och den 21 februari firade vi våra 17 år som gifta.

 

På jobbet är det som vanligt, full rulle. Planerar mitt schema för heltid för fulla muggar och om en månad startar jag jobba heltid. Kommer nog att bli bra och ekonomiskt måste jag arbeta heltid igen. Den krassa sanningen. Men känns kroppen som nu borde det gå bra. Visst har jag sämre dagar men överlever säkert. Få lära mig att koppla av effektivare när jag är ledig istället.

Barnen (ungdomarna) är båda friska efter en period av influensa. Tack och lov klarad jag och maken oss från att smittas ! 

Och snart flyttar makens barnbarn till egen lägenhet också. Det rör på sig kan man väl säga.

 

Så egentligen är det väl ganska så bra om jag ska summera. Jag hoppas det får fortsätta så också.

Vi höres en annan dag, då får jag visa fler av de bilder jag tagit sista tiden.

 
 
Spanaren

Spanaren

25 februari 2015 10:18

Utomhusbilden gillar jag jättemycket plus de blå blommorna här längst ned. Så klart att alla bilder är bra men vissa blir mina favoriter.
Heltid då har du mer i kuvertet om du skulle bli sjuk och sjukskriven.
Sticka på du och mys och jaga inte upp dig med ditten som datten. Grattis till er båda och grattis till maken i efterhand. Var rädd om dig!
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards