Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Nationaldagen

Av Corina - 6 juni 2012 10:22

Lite ovanligt att vara ledig en röd dag.........brukar ju alltid lyckas arbeta dessa dagar. Men idag är jag ledig. Och vad gör jag en sådan här dag ? Jo jag tvättar, som vanligt och fotar lite. Barnen är lediga och maken är borta på ett uppdrag för skolans räkning. Det ska byggas en grillplats nämligen och maken ställer upp på det mesta.



Denna blommade lika vackert för ganska exakt ett år sedan också. Vet inte hur jag burit mig åt men det är lite extra när man lyckas med blommorna !


 

Syrenen har en bit kvar hos oss, men den är på gång. Som vanligt blir det lagom till skolavslutningen tydligen. Det blir nog sommar även detta året även om värmen liksom kom av sig. Idag lyser solen i alla fall och det är ju alltid trevligt.


                           


På jobbet är det väl så rörigt som man kan förvänta sig. Men i slutänden ska det nog bli bra skulle jag tro. Snart startar första semesterperioden och den kan ju bli spännande eftersom vi enbart blir två ordinarie kvar på avdelningen och resten vikarier. Detta är resultatet av omändringarna som skett hastigt och lustigt. Lite oroar man väl sig även om vi är lovade de duktigaste vikarierna. Min erfarenhet säger mig att det trotts allt kan bli synnerligen rörigt. Sedan blir det ju ännu mera spännande till hösten.......som det ser ut nu blir det bara jag kvar av det gamla gardet på avdelningen. Och det känns ju lite sådär lagomt roligt just nu att se fram emot. Men det torde väl vara så enkelt att man får gilla läget och arbeta vidare. Nåja, den som lever får se heter det ju och det kan ju bli väldans bra också till slut. Jag, den evige optimisten som just nu ändå har en hel det värk i kroppen igen. Men jag kämpar vidare och hoppas på det bästa ;)


Önskar er alla en trevlig Nationaldag så ses vi en annan dag ! 

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 juni 2012 14:50

Orkideér är så mysiga och vackra blommor och fina foton du har tagit på dem
Hoppas det ordnar sig på jobbet.....men kan tänka mig det är jobbigt och oroande med alla förändringar
kommer själv ihåg hur det kunde vara
ha en fin Nationaldag du också
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Bettan

Bettan

6 juni 2012 19:56

Ja usch va det kan stäla till det när det görs sådana här hastiga ändringar. Hoppas i alla fall att ni verkligen ska få de bästa vikarierna genom tiderna. Så att det blir så bra som möjligt för er alla.
Underbara bilder som alltid. Men jag blir faktiskt glad var gång jag kommer in & ser dina skapelser. Du värmer min sargade själ så att säga =)
Å det tackar jag dig för. Kramar om dig & önskar dig en ok kropp utan smärta. <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards