Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Måndag.....igen

Av Corina - 18 juni 2012 08:12


Ny vecka igen. Semestrarna har startat.

Men jag får vänta lite till på min semester, noga räknat, fyra veckor.

Helgen har försvunnit i ett nafs. När man endast är ledig lördag och söndag

går det väldans snabbt.


   


Solen skiner idag, självklart. Vad annars när man ska jobba ?

Denna veckan blir tuff, arbetar sex dagar av sju möjliga ännu en gång.

Så med andra ord jobbar jag midsommarhelgen vilket egentligen inte gör något

eftersom jag var förberedd, hade ju semester då förra året.


 


Några nya foton har jag inte heller så dagens blogg pryds med mina senaste som ni

nog redan tagit del av.

Räknar med att fota mera när jag får semester, så jag är helt ledig och kan vara

ute i naturen lite mera.


Läste idag att Debbie är dräktig i alla fall. Så enligt planerna ska valparna komma

vecka 28. Hoppas hoppas det blir en valp till oss denna gången !


   


Nu ska jag försöka hinna lite annat innan jag åker till jobbet.

Ni får ha en fortsatt bra dag.

Vi ses !



 
 
carri

carri

18 juni 2012 09:28

Gomorron ! Visst är det så att helgen känns kort med två dagar, knappt tid till återhämtning och särskilt när du har en 6 dagars vecka framför.

kram

http://carri.bloggplatsen.se

 
marias foto

marias foto

18 juni 2012 16:41

Håller tummarna för valp i sommar :) kramar till dig

http://mariaselberg.se

 
Bettan

Bettan

18 juni 2012 21:29

Hoppas att denna veckan ska flyta på snabbt för dig.
Så att du kan få fint väder när du är ledig istället.
Håller tummarna hårt att det blir en liten valp till er på denna kull.
Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 juni 2012 10:01

Ni har okristliga arbetstider inom vården, skulle aldrig mäkta med det, men man får vara glad att man har jobb i dag. Fina sommarbilder. Tror det är bra att semestern låter vänta på sig, kanske har det blivit sommar om 4 veckor, synd om dom som har semester nu.
Så ni går åter i väntans tider för en valp, blir det åter från Doremis ?
Ha en bra dag / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards