Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Lördag

Av Corina - 7 maj 2011 08:39

En helt ny dag att göra något av är här. Ute lyser solen idag, blir nog en fin dag ser det ut som. Ska gå ut en sväng lite senare hade jag tänkt mig. Det kan jag behöva. En lång tur med kameran och bara mig själv för att tanka lite.....har varit mycket nu ett tag.


Har planerat middagen så älgköttet ligger på upptining redan. Någon form av gryta hade jag tänkt mig. Blir nog bra det tror jag.


Funderar lite över min nya bärbara dator och vilka progam jag kan tänkas behöva på den. Måste sovra lite så den inte fylls direkt av onödigt skit. Undrar om jag kanske kan behöva mitt program för foton kanske så jag kan redigera och sedan direkt flytta över till extern hårddisk.......och mitt nya program för släktforskning från disgen kanske jag måste ha......användbart när vi träffas i hembygdsföreningen. Tål att tänkas på med tanke på att den bärbara kommer att följa mig lite överallt.Däremot mina grafikprogram och programmen för att bygga hemsidor får nog ligga kvar på den stora datorn. Får använda den när jag jobbar med hemsidorna.

Inte klokt egentligen vad man har blivit beroende av en dator som fungerar utan krångel och går snabbt. Man har ju nästan sitt hela liv i denna burk ! Jag har det i alla fall. Både det privata och de föreningar jag deltar aktivt i, allt sköts via datorn numera.  Var ska det sluta ?

Barnen blir allt mera inriktade på detta media också. Skolan jobbar också mycket med datorer. Märks på barnen som verkligen i tidig ålder behärskar datorerna utan större problem. Att blogga när man är tio år är inga problem alls förutom stavningen ibland då. Märker det på Alma och hennes blogg Almisen.bloggplatsen.se . Visst stavar hon inte rätt alla gånger men hon lär sig hela tiden ! Det är roligt att se utvecklingen tycker jag. Att det sedan är jag som fixar med bakgrunder och loggor är en annan sak, det lär hon sig säkert också med tiden .......


Vi se  

 
 
Ruth

Ruth

7 maj 2011 10:23

Det är roligt att få en ny dator, men skitt att få in det som behövs. Har aldrig gillat min bärbara, så det kommer inte att bli flera sådana. Här är det grått och ruggigt i dag, eldar i vedkaminen. Skall börja plocka lite inför hemresan på måndag fm. fy vad man sprider ut sig. Hoppas du får en fin dag ute med kameran.
Ha en bra dag / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

7 maj 2011 11:51

Jag behöver både en stationär och en bärbar, bara är så. Min promenad blev drygt två timmar och en massa kort att kika igenom. Kram !

 
Anna L

Anna L

7 maj 2011 10:56

Jag var ju en av vinnarna i din tävling men har ännu inte fått min vinst??
Maila mig gärna hillevianna@hotmail.com

http://annastipsblogg.blogspot.com

Corina

7 maj 2011 11:46

Jag har mailat dig angående detta. Jag har skickat vinsten så posten måste ha strulat.Mycket irriterande ! Jag hoppas övriga vinnare fått sina vinster.....

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

8 maj 2011 16:43

Jo, det blev äntligen soligt och varmt..härligt

Och ja, visst har man blivit beroende av datorn...hur skulle det vara utan den..
mycket trist..
Och ja, nästan allt gör man via datorn nu, och utvecklingen fortsätter i rasande takt...
undrar och hur det kommer att sluta ..
Slutar gör det nog inte...och undrar hur samhället kommer att se ut om t.ex.20-30 år p.g.a den tekniska utvecklingen.
Ha det så gott
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards