Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Ännu en dag

Av Corina - 6 mars 2008 22:15

Ovanligt sent för min del att blogga.Men jag har jobbat till kl 21 ikväll och blev lite sen att lämna jobbet.Ibland måste man ge sig tid till att prata lite extra med nattpersonalen.Hon som jobbar inatt har jag dessutom jobbat dag med tidigare under många år.

Kvällen har varit lugn på avdelningen i alla fall.Runt åttatiden var vi klara som vanligt.Blir en liten väntan när man ska vara kvar till kl 21,lite tråkigt också då man är ensam den timmen.

Ensam med Wanilla här hemma är jag dessutom.Familjen for till Sorsele idag sedan jag åkt till jobbet.Grannen har rastat henne ikväll,hon hade varit ute med henne i en och en halv timme.Så nog är vovven ordentligt rastad alltid. 


På jobbet pratas det bara om besparingar just nu.Det är så vansinnigt trist.Och det vi ska spara på är alltid personal.Vi blir nog av med en deltid till på avdelningen nu igen.Hur vi ska få ihop ett schema efter det vete katten.Blir nog att ta bort var tredje helg och arbeta två helger av fem istället och det kan bli delade turer på veckodagarna också(7-12 plus 16-21).Inget man ser fram emot alls,men vad har man att sätta emot?Vården är tydligare mindre kostsam i södra delen av vårt land och då måste vi också spara in och kosta mindre!Man undrar ju hur länge till man ska orka med detta arbete som är ganska tungt.Med mindre personal men inte mindre arbete.Vansinne ! Det är inte vård vi bedriver längre utan förvaring av våra äldre.Hos oss får vi prioritera säger chefen.På morgonen pratar vi ihop oss om vilka vi hinner ta upp denna dag och vilka som ska få ligga för att vi inte hinner sätta upp dom.Duscha fick dom tidigare gör två ggr per vecka.Detta har vi varit tvugna att dra ner till en gång i veckan eftersom vi hinner inte duscha varje boende två ggr per vecka!Det blir en snabb sängtvätt de övriga dagarna.Hur långt ska detta få gå egentligen innan någon reagerar på det?För på oss personal lyssnar i alla fall ingen längre:( 

 
 
Marianne

Marianne

6 mars 2008 23:08

Det finns personer som går arbetslösa och inget hellre vill än att få jobba i vården. Samtidigt så finns det personal i vården som sliter ont för att det är personalbrist. Jag kan inte förstå poängen med detta. Ingen vinner något på det, utan alla förlorar.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 mars 2008 00:58

Jag känner också igen det där med sparandet och minskning på personal, när jag jobbade inom hemtjänsten och i ett servicehus för äldre.
Och jag blev så ledsne.
Det gjorde ont i hjärtat att inte hinna med att göra allt vad dessa äldre behövde.
Detta var för ca. 7 år sedan, och det är trist att höra att detta fortsätter.
När ska de som styr vakna !
Men de som har pengar och makt behöver antagligen inte oroa sig för hur det blir på gamla dar.
Så antagligen de inte bryr sig.

Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards