Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Solig morgon

Av Corina - 29 mars 2020 07:47

 

Vaknar till en dag med sol idag också.

Söndag morgon.

Ännu en gång är klockorna omställda och jag frågar mig ännu en gång varför i helvete ska vi hålla på med denna skit, att vrida klockorna fram och tillbaka ??? Dumheter !

Går väl bra att tappa en timme för en som aldrig behöver bry sig i att stiga upp tidigt men en timmes mindre sömn när man börjar sin arbetsdag kl 7 är fan i mig inte ett dugg roligt !

Denna gången har jag dock förmånen att vara ledig men jag vet hur det är att tappa den där timmen och det orsakar för min del oftast en dundrande huvudvärk hela dagen.


 

Och så denna coronan då.

Förstår mig inte på människor som inte tar detta på allvar, vill dom verkligen dö ??

Hur förbannat svårt kan det vara att göra som man blir rådd till ??

Jag för min del måste ju ta mig till jobbet så är det ju men det är inga problem då jag kör bil ensam till och från. Däremot träffar jag ju folk i jobbet, lite svårt att undvika så då handlar det om hygienen som är oerhört viktig istället.

Vi var ner till stora Coop igår (inte in på coop men var på systemet). Egentligen väldigt onödigt men ibland vill man ha ett glas vin eller en cider. Jag och sonen var in och handlade medans maken fick sitta kvar i bilen och vänta eftersom han tillhör flera riskgrupper. Efter det valde vi att handla det övriga på lokal butik även denna gången och då följde maken med in då det är nästan tomt på dagtid.

Övrig tid tassar maken omkring för sig själv hemma. Ut på promenad ibland och träffar väl enstaka personer men avståndet hålls.

Ok, jag förstår att isolering är jobbig men alternativet känns ju inte speciellt lockande eller hur ?

Men att MÅSTA resa verkarju väldigt sjukt just nu. Ingen MÅSTE väl resa tycker jag när hotet om smitta hänger över oss och att klaga på att inte kunna åka utomlands eller till fjällen är för mig väldigt obekant.

Nu handlar det väl i första hand om att hjälpas åt och stoppa detta livsfarliga virus som härjar !!


Så snälla, håll er hemma. Håll avstånden. Var noga med hygienen.

Jag vill leva ett tag till OCH vill ha kvar mina nära och kära i livet. Besök inte era gamla som bor på boenden. Jag ska göra mitt för att vårda några gamla under tiden !

Döden möter vi med all säkerhet ändå, tids nog !


   

Annars så är allt ok här hos mig. Laddar för att efter en sjukvecka åter jobba imorgon, med vad allt det innebär.


   

Ha en härlig söndag alla. Ta en promenad i friska luften men håll distansen ändå.

Det är rätt skönt ute just nu !

Kram !


 
 
Liv

Liv

29 mars 2020 21:50

Förhoppningsvis är det sista gången vi behöver ställa om klockorna. Jag tycker också det är rätt onödigt.

Det är så härligt att solen tittar fram mer och mer! Synd att det ska blåsa så mycket jämt bara...

http://https://ambivertaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards