Corinas Blogg

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Corina - 11 mars 2016 08:35

Fredag skriver vi denna dag då, igen.

Och jag försöker ladda inför ännu en arbetshelg. Går väl sådär kan jag säga.

Jobbar med vikarie denna kvällen, en som jag aldrig jobbat med tidigare så bara det gör ju saker och ting lite spännande. Men det torde väl gå det med antar jag.


 

Min lediga dag igår försvann verkligen totalt. Var på stan större delen av dagen tillsammans med familjen.

Var och köpte kläder tillsammans med sonen, blev tre fina tröjor. Dottern köpte ny bikini.

Jag själv skaffade en ny idkortshållare då den som tillhandahålls av jobbet är totalt värdelös. Har tejpat ihop den flera gånger sedan jag fick den.

Sedan beställt tid för ansiktsrengöring till dottern. Fick ett presentkort på Wilmas när hon fyllde 15 för ett tag sedan.

Så skulle vi beställa klipptid till dottern också men hon fick klippa sig med en gång. Även sonen fick klippa sig också. Så nu har jag två friserade tonåringar här hemma.

Lunchen intogs på Frasses innan vi handlade mat på Coop som vanligt. Detta tog hela dagen i anspråk.

Tvättade när jag kom hem, sista maskinen var klar strax före kl 22 igår kväll.


 

Har en liten fundering denna dagen, som berör jobbet.

Vi kastar mängder av mat dagligen på avdelningen. Det är nästan skrämmande vilket slöseri det egentligen är.

Men nåde den av personalen som smakar av dessa rester, det är vid gud förbjude väldigt otillåtet !

Nej det ska ner i sopsäcken, helt riktig ätbar mat !!

På samma gång har vi numera att kaffeavdrag på lönen varje månad på 50 kr.  Och det säger jag inget om, summan är ju försumbar faktiskt. Men man kan ju vända det åt ett annat håll också......varför ska vi finansiera matsvinnet åt kommunen ? Varför kan vi inte få äta de rester som bli efter att våra brukare ätit för vi äter ju inte upp maten för brukarna om nu någon trodde det.

Jag tror jag ska fotografera allt vi kastar under en vecka och återkomma till ämnet i ett annat inlägg faktiskt.


 

Med detta avslutar jag dagens inlägg och önskar alla en trevlig helg.....som jag ska tillbringa på jobbet.


    

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards