Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Ny dag igen !

Av Corina - 24 maj 2013 08:06

Så vaknar jag till ännu en dag av mitt liv. Vad den kan ha att bjuda på är ännu oskrivet.

En sak vet jag med säkerhet, arbete står det på schemat !

Ser fram emot ännu en arbetshelg med tre kvällstjänstgöringar på raken. Kanske inte så lockande men det torde väl ska gå på något sätt det med.

       

Var ju och fotade i Tavelsjö en liten stund under gårdagen. Men det blåste så mycket att det nästan inte gick att stå stilla ! Så det var inte lätt, plus att solen alltid ligger fel om man ska fota en viss tid. Såklart var det fel tid som vanligt.

Men några foton blev det i alla fall.

       

Idag lyser solen också, än så länge i alla fall. Sämre och kyligare väder är ju förvarnat. Känns bra att ha haft soligt och fint under mina lediga dagar trotts allt. Det var länge sedan faktiskt.

I skrivande stund är jag ensam här hemma. Maken transporterar barnbarnet Edit till hennes sista praodag och ska på samma gång fixa lite annat också. Bland annat plantjord som jag behöver.

                   

Har fått lite plantor som måste få sig större utrymme och det snarast. Vet inte när chans till detta kommer men jag hoppas på måndag efter arbetshelgen. Sedan får vi väl se om jag lyckas hålla dom vid liv också. Kan enbart försöka.

           

För tillfället kretsar ju det mesta runt min mamma. Har lite ångest över allt som måste göras nu.

Det blir en massa jobb framöver kan jag ju säga ! Hon har massor av grejer i lägenheten som måste tas omhand och ska lagras. Och delvis ska ju flyttas till hennes rum på Almagården ! Att välja ut är inte lätt för rummet får ju inte bli proppat med tanke på rullstol och rullator och syrgasslangar.  Det ska ju gå att arbeta där för personalen också ! Liten fördel har jag ju eftersom jag själv arbetar inom samma gebit. Men nog är det lite skillnad när man blir anhörig ! Man får verkligen lägga band på sig för att inte lägga sig i allt för mycket.

Jag försöker i alla fall att agera som en förnuftig anhörig.

Detta kommer att bli en arbetsam sommar ! Semestern är verkligen räddad !

                           

Så behöver jag hyreskontraktet för att ändra uppgifterna till hennes bostadstillägg och kunna göra en adressändring. Troligtvis blir det ju dubbla hyror dessutom som måste fixas också. Jaja, allt torde nog lösa sig i slutänden men just nu känns det oroligt !


Nu får jag önska er en trevlig och härlig fredag. Vi ses ! 

 
 
tulipaner

tulipaner

24 maj 2013 14:09

ja ,det inte lätt och vara anhörig och veta hur det är att jobba hos ens egen mamma.så där har jag full förståelse!

ja det inte lätt när dom blir gamla och sjuka ,det tur du är en anhörig som bryr sig,alla gör inte det.tyvärr

ta det lungt ,och ta en sak i taget ,det sa min stress pedagog,man kan bara göra en sak bra inte fem på en gång.tänkvärt,försöker tänka så men det inte så lätt.

fina bilder som vanligt,och det kul att du har fotograferingen,den är ju för sin skull och det behöver du,stor kram till dig!

http://tulipaner

 
Spanaren

Spanaren

24 maj 2013 14:30

Detta känns också igen med att flytta och ordna det bästa för sin mamma. Mamma måste få känna sig trygg och känna igen sig osv. Ta det viktigaste först plus de som din mamma har mest kärt så ska du se att det löser sig. Din bror kanske kan komma upp och hjälpa dig lite eller ... Ha fina arbetsdagar/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

26 maj 2013 08:15

Förstår att det blir mycket att tänka på angående din mamma. Och blod är ju tjockare än vatten, så när det blir en anhörig så kommer så mycket mer kännslor fram.
Fina bilder du fick.
Önskar dig en jättefin söndag!
Kramen.

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards