Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Dagarbete

Av Corina - 5 maj 2010 19:22

Ingen normal människa stiger väl upp 05.15 :) Fast jo det är väl normalt antar jag. Men jag har nog inte riktigt förlikat mig med att måsta arbeta dagtid. Har i alla fall kravlat mig ur sängen 05.15 de två senaste dagarna för att vara på jobbet kl 07.00 Jobbet i sig är ju inga nyheter men attans, min kropp protesterar å det gruvligaste ! Min rygg klagar bittert idag efter två arbetsdagar enbart. Gör ont varje steg jag tar denna kväll. Och imorgon har jag en lång arbetsdag framför mig, 07.00 - 17.00 Kommer att bli tufft om min rygg är lika som den är just nu. Jag hoppas det ska fungera trotts allt.......


I övrigt är det bara bra här hemma. Att jag åker till jobbet tidigt på morgonen är tydligen bättre enligt barnen i alla fall.

Imorgon bitti ska barnen klara sig själva är det meningen och det vet dom om också. Hoppas det fungerar nu.......hönsmamman oroar sig :)


Nu måste jag vila ryggen lite till......ont som f** är det !


Tack och hej för denna gången ! 

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

6 maj 2010 00:00

Kan tänka mig det känns ovant att jobba dagtid, och dessutom behöva stiga upp så tidigt på morgonen.
Och dessutom problemen med din rygg, det måste vara jätte-jobbigt.
Hoppas det kommer att gå bra och även med barnen.
och ja, som mamma är man ju alltid orolig att lämna dem ensamma, även när de är större.
Vet själv hur det var
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
lillis

lillis

6 maj 2010 07:02

Så tråkigt att du fått ont i ryggen nu när du börjat på dan men det är ju ett slitigt jobb du har. Hoppas att det går bra för barnen
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

7 maj 2010 12:32

Hej Corina!!
Ja att "gå tillbaka" till "dagen"...det är en stor omställning PÅ MÅNGA SÄTT!! Även om att jobba "natt"...så är det dock lugnare dom arbetspassen..INTE riktigt som dagjobbet.
Och att stiga upp redan vid 5...det kommer man också ifrån vid nattjobbet,,,
Önskar dig/er en trevlig helg!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards