Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2020

Dagen efter.....

Av Corina - 26 november 2020 07:04

 

Hemskt att ha huvudvärk typ migrän ! Jobbigt, kan inte sova, vill sova ingenting fungerar.

Efter det har släppt känner man sig som bakfull tycker jag.


Idag är jag åter till livet då med andra ord.

Idag är jag ledig från jobbet och ska försöka göra lite advent, men bara väldigt lite. Ljusstakarna ska fram och nya gardiner i vardagsrummet. Sedan är jag klar, julen kan komma när attsingen den vill.

Borde väl tvätta också eftersom tvättkorgen som vanligt börjar vara full igen.


 

Sonen jobbar idag med start mitt på dagen och jobbar ut i kvällen. Hoppas halkan har mildrats lite innan han ska ut på vägen denna dagen.


Det börjar ljusna lite ute, -1 grad och klart vad jag kan se just nu.


 

Lite advent brukar jag ju alltid ha i bloggen även om det inte alls är för min egen skull. Om jag fick bestämma hade jag ledigt kunnat ta bort både advent och julen faktiskt. Men nu är det som det är och man firar ju som sagt som man själv vill eller hur ?

I detta huset förekommer inget hysteriskt handlande kan jag tala om. I år vet jag inte ens om det blir några julklappar. Får väl se längre fram.

Blir väl jag å gubben och barnen och dessutom jobbar jag alla dagar utom julaftonen. Plus att jag dessutom jobbar nyårshelgen på det. Och vi kan ju hoppas att coronan håller sig från avdelningen så inte personalen smittas också för då kan nog vissa semestrar äventyras.


När det kommer till vårt julbord blir det troligtvis skinka, köttbullar och prinskorv skulle jag tro. Kanske två sorters sill eftersom jag tycker om sill och vill ha. I övrigt blir det nog inget mera. Man kan ju faktiskt inte äta sig mera än mätt tycker jag. Och jag har varken tid eller ork till att ordna med en massa mat som sedan ska kastas för att ingen vill ha det.

Jo, dopp i grytan brukar vi äta också en av dagarna (blöta som vi säger om detta).


Tiderna förändras. Kommer så väl ihåg den hysteri som pågick i både mammas och mormors kök när jag växde upp.

Båda två jobbade och slet i sina kök för att vi senare skulle äta oss övermätta på julafonen och resten av den helgen. För varje år efter deras dagar har det blivit allt mindre. Jag har dragit ner till det minimala sedan mamma gick bort för sex år sedan. Så länge hon levde var julen väldigt viktig, i alla fall för mamma.


Och med coronan flåsande i nacken är det väl ändå inte riktigt läge för något stort släktkalas och handlingar av julklappar i butikerna tycker då jag.


 

För att repetera de skärpta allmänna råden:
❌ Umgås inte med andra än de du bor med.
❌ Gör inga onödiga resor.
❌ Besök inte allmänna platser.
❌ Gå inte på evenemang och aktiviteter.
 
Dessa råd borde ju vara enkla att leva efter kan jag tycka.
Om man dessutom måste åka kollektivt kanske man ska överväga ett litet CE märkt munskydd också.
Och dessutom tvätta händerna ofta och använd handsprit om du inte kan använda tvål och vatten vid olika tillfällen.
Tillsammans borde vi klara detta kan jag tycka. Vi har ALLA ett lika stort ansvar och vi kan faktiskt inte hela tiden skrika och gapa och skylla på alla andra !
Så ta ditt ansvar nu och sluta gnälla !
 
Ha nu en fortsatt härlig dag.
Cyberkram !
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards