Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

Lördag

Av Corina - 11 augusti 2018 10:53

 

Idag har vi en blåsdag men solen lyser lika fullt.

Maken iväg på politiskt uppdrag denna dagen. Själv har jag totalt tappat stinget med denna tragiska politik !

Spelar ingen som helst roll vilket eller vilka partier som sitter vid makten idag.

Och nu under valkampanjer haglar löftena tätt och jag kan nästan gå i ed på att inget av dessa fina löften kommer att infrias.

Jag kommer självklart att lägga min röst, bara för att på något sätt ändå ha rätten till att klaga......


 

Nä jag stannar hemma och tvättar lite istället för att stå och blåljuga....typ.....


 

Tillbringar helst min lediga tid här hemma. Bästa stället i min värld. Gillar inte att till exempel springa på stan bara för att titta.......visst handlar jag, självklart men vill få det gjort och sedan åka hem igen.

Jo jag deltar i fester naturligtvis bara det inte blir allt för ofta. Och visst är det trevligt att träffa kompisar men inte hela tiden. Jag har nog varit så i hela mitt liv mer eller mindre faktiskt. Och inte har mitt behov av ensamhet minskat med åldern.......

Resa, jo det har jag väl gjort under mitt liv. Men inget som jag strävar efter är det. Mina resor har varit trevliga helt klart men oj vad härligt det är att komma hem igen !


 

Sicken tur alla är olika, eller hur ?


Nåja, idag tvättas det som sagt och just nu lyssnar jag till blåsten ute medans jag bloggar på.

Vad mer denna dag har att erbjuda vet jag inte alls. Får se när maken återvänder från sitt uppdrag. Han har väl något att berätta antar jag.

En tur på gåbandet kanske, blåsten idag lockar inte till att vara ute. Min kropp vill liksom inte ha med blåst att göra. Nåja det löser sig säkert !


 

Jobbar vidare med min nya hemsida också. Går bra även om det inte blir riktigt som min gamla hemsida som jag raderade. Men det får allt duga. Får ju visa lite foton och mina alster i paint shop pro. Kanske kan det dyka upp smycken och stickat också med tiden. Nu under sommaren har stickandet och smyckestillverkningen legat nere. Får se om inspirationen återvänder under hösten. 


 

 

 

Får önska alla en fortsatt trevlig Lördag.

Kram !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards