Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 30 juni 2017

God Morgon !

Av Corina - 30 juni 2017 09:40

 

Fredag förmiddag igen då. Njuter av att ha semester. Idag lyser dessutom solen också.

Dottern kom in på Bygg och anläggning exakt som hon ville. Lyckan var stor igår när hon fick reda på det och kunde tacka ja.  Idag packar hon inför resan till Luleå och F21. Blir borta två veckor och ser fram emot detta.

Men först ska hon vara med kompisar idag och imorgon. Wheels är i Umeå och dit skulle tjejjerna tydligen.

Man kan väl lugnt påstå att dottern är synnerligen aktiv.

Själv biter jag ihop som mamma, man måste lära sig och släppa taget liksom. Och för en oinvigd är detta nog inte så himla lätt att förstå. Nu har jag ju turen att ändå ha en god relation till båda mina barn och dom vet att både jag och pappa finns där när vi behövs. Och dom får all den frihet som krävs även om det är jobbigt att inse att dom börjar klara sig själva allt mera.

Behöver dom hjälp......får dom den hjälpen självklart !


Det har varit väldigt mycket runt sonens start också denna sommar och att ha kontakt med myndigheter och söka diverse tillstånd och sånt är inte så himla lätt alla gånger första gången. Så där har jag suttit med vid datorn och hjälpt honom fixa ett och varje. Hur ska dom annars lära sig om man inte hjälper till ??

Att dom säkert klarar mer än vad man kan tro det vet jag ! Men att finnas med är väl ändå aldrig fel då dom ber om hjälp eller.....??


Nåja, nu ska jag fortsätta med min semester också. Att göra så lite som möjligt känns helt ok tycker jag.


 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards