Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

Borde väl........

Av Corina - 9 oktober 2016 15:20

 

Borde väl göra något annat än att sitta här vid datorn. Men tycker mig ha uträttat det jag ändå planerat denna helgen. Jag har tvättat, som vanligt en diger tvätthög mina lediga helger.

Har blivit en hel del PSP som vanligt. Däremot tryter inspirationen för att fotografera.

Blänger lite nu och då på kameran men ids inte. Motiven har varit många den senaste tiden men det har bara stannat vid tanken att gå ut och fotografera.

Känner ingen lust till det och då blir det inga bra resultat heller.


 

Däremot jobbar jag just nu och sedan en tid tillbaka väldigt mycket i Paint Shop Pro. Där saknas oftast ingen inspiration just nu i alla fall.

Och dessutom arbetar jag ju heltid numera och det märks ganska tydligt. Orken saknas efter långa arbetsdagar. När hemmet fått sitt hamnar jag allt som oftast i soffhörnet framför TV:n numera.


 

Finns antagligen någon som anser att jag är väldigt lat......och ja det erkänner jag. Jag är lat kanske. Men å andra sidan är jag inte 25 längre och min kropp värker av och till rätt ordentligt. Många är mina sömnlösa nätter.

Men varför klaga egentligen......finns troligen de som har det än värre och jag kan fortfarande sköta mitt jobb även om jag inte jobbar lika fort som de yngre gör.


 

Nåja, fick beröm av chefen i alla fall på medarbetarsamtalet. Alltid en tröst när jag känner mig aningen värdelös emellanåt......och brukarna verkar i alla fall uppskatta det jag gör.

Brukarna har reducerats på avdelningen den senaste tiden. Inget ovanligt, det är ju gamla och sjuka jag arbetar med. Men visst saknar man vissa mer än andra som lämnar oss. Så är det ju ! 

Alla lämnar spår efter sig.


Nåja, snart är denna helgen också slut. Imorgon startar en ny arbetsvecka. Jobbar imorgon inte på min vanliga avdelning. Mycket sjukdom på andra avdelningar och svårt med vikarier. Lättast att fixa vikarie på min avdelning och låta den gamla räven ersätta på annat ställe.....både och det där med att gå på annan avdelning.....


 

Nåja nu dags att förbereda middag snart.

Ses en annan dag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards