Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Onsdag

Av Corina - 17 september 2014 09:19

God Morgon alla !

Vad göra av denna dagen då ? Tja, jobba skulle jag tro. Det ska jag göra i alla fall. Börjar min dag kl 13 och slutar kl 20 tror jag det var. Fram till dess ska jag väl försöka roa mig här hemma. Kör någon tvättmaskin för att ha lite mindre på min enda lediga dag denna veckan som är fredag.

Sonen kommer hem idag för att under två dagar praktisera igen. Får se vad Etting maskin hittar på denna gången.

 

Valet och resultatet, ja vad ska man säga om det då ?

En spontan reaktion just nu är, sandlåda ! Jag börjar bli tveksam om vi verkligen lever i en demokrati.

Svenskarna har lagt sina röster, och rent för ordningen borde det väl följas i en demokrati. Men helt plötsligt så få vissa inte vara med alls. Och vissa inbjuds till det hela.

Tvärt emot vad man lär sina barn redan i tidig ålder, att alla måste få vara med, ingen får lämnas utanför gemenskapen.

Det som pågår just nu skrämmer mig mera än vad SD gör faktiskt. Hur många av alla som skriker åt dessa har verkligen varit in på deras sida och verkligen läst, åtminstone i stora drag ?

Jodå, det finns tvivelaktiga medlemmar i deras parti men vet ni, det gör det banne mig i alla partier.

Då skulle man kanske räkna MP till någon form av rasister också eftersom dom tydligen anser att vi i glesbygden ska betala dyrt för att vi måste köra bil för dom begriper tydligen inte att vi inte kan åka kollektivt eftersom det inte finns tillräcklig kollektivtrafik.

Vi har olika åsikter men i en demokrati har man rätt att ha det utan att bli satt på undantag.

Det som pågår just nu anser jag är övergrepp på vår demokrati.

Det är min åsikt, och den står jag för !


 

Nu får ni ha en fortsatt bra onsdag, var ni än befinner er. Här är det gråväder idag, en riktig höstdag !

Vi ses hoppas jag. 

 
 
Spanaren

Spanaren

17 september 2014 12:37

Fina bilder!
Demokrati är att alla är lika mycket värda oavsett färg och var de kommer i från!!!!! Det är inte bara sänkta skatter som lockar SD-väljare utan det är att många säger *tyvärr* att invandrarna tar våra jobb?!?! Vi skitförnäma svenska vill inte ens ha skitjobben och vem gör dessa nu ... jo invandrare. Många unga ska toppenjobb direkt med hög betalning ... var är vi på väg? Ingen har uteslutit SD för de är med och röstar och säger sitt som på vanligt vis eller hur? Vill man som sann demokrat värna för sitt förslag så röstar man för det också. Har inte läst någonstans där SD inte får säga sitt?!?!
Önskar dig en bra jobbardag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

17 september 2014 18:26

Nu är det ju inte bara SD som jag anspelar på i detta utan allt runt bildning av en ny regering. Finns ju fler än SD som inte ska vara delaktiga eller hur ? Det handlar inte bara om människors lika värde ... klart att alla är lika mycket värda...alla ska få vara med. Det var ju det jag sa ! Ska bli intressant att se hur den nya regeringen kommer att se ut....hur dom ska lyckas få allt att gå ihop i slutänden. Mycket som ska på plats.

 
Spanaren

Spanaren

18 september 2014 09:18

Ja detta blev då en verklig röra. Läser nu på morgonen att SD vill att en ur deras parti ska få bli talman. SD är ett av de tre partierna som har fått mest röster och har samma anspråk som alla andra. Ja, du vännen ... hur ska detta sluta?!?! Så klart att det finns små rasister lite här och var /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards