Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Lördag

Av Corina - 29 mars 2014 11:44

Vet inte vart tiden tagit vägen denna veckan.

Helt plötslig var det bara helg igen. Kan ju kanske bero på att det varit fullt upp sista veckan.

Plockat ur och städat ut mammas rum på boendet. Kändes liksom nödvändigt att få det gjort. Ett steg i bearbetningen kanske...

Beställt nödvändiga papper hos skattemyndigheten för att kunna avsluta på banken bland annat.

Ordnat med begravningsbyrån och pratat med prästen som ska hålla i begravningen.

Och så har jag ju jobbat också såklart och ryggen började strejka redan på torsdag kväll. Jobbade ändå mina fem timmar på fredagen. Försöker vara snäll med ryggen nu under helgen men kan inte bara sitta eller ligga rakt upp och ned. Då blir det bara värre. Bättre med lagom rörelse. Så jag petar på här hemma.

Har varit och handlat lite. Sonen följde med och bar kassarna, han är guld värd !!


Dottern följer med bästa grannarna ner till stan idag. Hon lär väl handla en del även hon skulle jag tro för de pengar hon fick med sig.

Maken pysslar med sitt denna dagen i Kassjö.


 

Fyra generationer där nu tre har lämnat mig.

Från vänster : Mormor Gurli, mormorsmor Alma, Jag och min mamma Evy-Marie.

Kortet är tagen året innan min bror Göran föddes så jag borde vara 4 år där.


Nu blir det lite vila igen innan första maskinen tvätt för idag har snurrat klart.

Ha en härlig lördag så ses vi en annan dag.


 

 
 
Ruth

Ruth

30 mars 2014 23:12

Lite vemodigt att tänka på alla kära som har lämnat jordelivet, men det är livets gång. Roligt att ha sådana foton att minnas den härliga tiden som var. Du är dig lik på fotot tråtts att åren flyr iväg.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

5 april 2014 08:29

Fin bild!
Instämmer i det Ruth säger om de våra som lämnar oss. Kramar om och kramar om igen /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tulipaner

10 maj 2014 18:03

ja,jag gjorde precis samma städade ur på en gång,och fixade allt,tror man behöver det!
jätte fint och ha bilder och gå tillbaka och titta på fast det sorligt!
dikten är vacker,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards