Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Så var det helg igen.

Av Corina - 24 augusti 2013 13:04

  

Hej på er :) Startar dagens blogg med en bild på mig själv tagen med min mobilkamera. Nyklippt och nyfärgad sedan igår.


Ledig lördag har jag och egentligen inget speciellt inplanerat alls denna dagen. Känns väldigt bra måste jag säga då jag haft så mycket runt mig hela denna sommar. Stressen har banne mig gått att ta på....nästan i alla fall. Mitt hem skulle behöva städas men det får allt bli en annan dag. Besökare som inte gillar lite damm kan vända i dörren :)


Ikväll har jag tänkt bjuda min familj på grillat.....är ett perfekt grillväder idag med strålande sol och värme.


                         


Idag kan jag i alla fall visa lite bilder. Har en orkide som blommar igen, två stänglar. Hur jag burit mig åt vet jag inte alls men väldigt vackra blommor. Och så länge denna blomma vill blomma och leva är jag bara glad !


                                       Sedan hittade jag en svamp ute på tomten som jag plockade in och fotade en kväll. Ingen aning vilken sort men fick ju chansen att plocka fram kameran och makron. Man tappar greppet ganska snabbt märker jag när man inte fotograferat på ett tag. Hoppas på en fin höst nu och lite mera ork till att komma mig ut. Har liksom haft lite dåligt med motivation ett tag nu. Mest ätit, jobbat och sovit tycker jag.


Nu ska jag i alla fall fortsätta med mig dag......som inget planerat har ! Önskar er alla en fortsatt härlig lördag så ses vi en annan dag. 

 
 
Margit

Margit

24 augusti 2013 14:43

Fiina bilder. .på vackra motiv...med din nya mobil...Nan blir så lycklig när man lyckas med orchideerna. .och får dom att blomma om...

http://margutholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

24 augusti 2013 21:53

Jag tar mycket sällan foto på mig själv, hatar att se mig själv på bild samt höra min egna röst och fjantiga skratt haha. Bilden på dig var ju superfin ju ♥
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

27 augusti 2013 13:26

Jag med är nyklippt!
Fina foton och helst svampfotona/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards