Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Ännu en dag.

Av Corina - 24 april 2013 20:14

Ännu en dag har passerat. Och vart den tog vägen vete katten för jag har då inte gjort något vettigt här hemma idag.


 


Klockan kvart i tio åkte vi ner mot Umeå. Mellanlandade på Media Markt för att skaffa ny telefon till maken eftersom hans helt enkelt slutat fungera på grund av ålderdom ( den skulle nog passa på museet faktiskt ).

Blev en android med pekskärm, Samsung. Inte nyaste och dyraste men hur bra som helst och med en hyfsad kamera. Så nu har han något att överlista igen ;)

Sedan efter det blev det Kapp Ahl, inga byxor där till mamma som meningen var utan det blev ett par till mig istället. På Stadium hittade jag ett par byxor till mamma som borde fungera tillsammans med hennes gipsade ben.

Sedan leverans av byxor till mamma såklart.


 


Morgondagen kommer att bli en tuff dag. Först ska jag jobba 7 - 12. Sedan bär det av hem för lunch och hämtning av make och mammas TV som står hos oss sedan vi köpte den. Hann ju aldrig leverera den eftersom hon föll och bröt benet.

Så upp till mammas lägenhet i Strycksele för att hämta lite kläder och en antennkabel till TV:n. Och så ner tillbaka till Vindeln till mammas tillfälliga boende på Almagården. Där måste vi se till att få igång TV:n på hennes rum.....vi vet inte ännu vilken tid hon anländer själv eftersom hon ska åka ambulans dit. Jag hoppas det inte blir allt för sent på dagen.

Så hem igen och försöka få till något middagsliknande och så en snabb middag tillsammans med barnen. Och efter den blir det en tur ner till Umeå igen. Vi måste hinna skaffa nya fotbollsskor till dottern eftersom hon vuxit ur de gamla. Och som vanligt är framförhållningen ingen eftersom hon har träning imorgon !!!!!!


 


Jag blir svettig av att bara tänka på morgondagen ! Men å andra sidan kanske det får lugna ner sig lite nu framöver. Hoppas på det i alla fall. Kanske kan besöken hos mamma glesas ut nu när hennes normala umgänge får lite närmare att besöka henne. Jag hoppas på det för det skulle verkligen underlätta för min del i alla fall.


Konflikten på jobbet, ja vad ska jag säga om den.....den ser ut att bli av i alla fall. Vi får väl se, den startar på Måndag i alla fall och betyder att inga vikarier får anställas. Detta kan betyda en del beordrad övertid för oss andra......vilket jag ser som en nackdel även om det kan bli dyrköpt för arbetsgivaren i längden. Man orkar ju inte hur mycket som helst och redan nu är vi ju ganska så slutkörda faktiskt. En massa övertid skulle kunna betyda katastrof faktiskt med tanke på hälsan.

Nåja, den som lever får se. Jag siktar i alla fall på en ledig helg nu. Må det få bli så också för jag är i behov av vila nu, ordentlig vila !


           

Önskar er en fortsatt bra kväll. Vi ses !


 
 
Spanaren

Spanaren

25 april 2013 07:35

Där har du det *ler* Idag är idag och nuet. Gå inte dagar i förväg för då blir det jobbigt för alla. Njut av denna dag och se de små ögonblicken av lycka för det är det som stärker dig. Det kommer att gå bra idag bara du själv intalar dig det. Lycka till /kram

Ps Fina tulpanbilder

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

26 april 2013 06:29

Konflikt/strejkens både bak och framsida.... ska ge något bra/rätt men personalen går på blodiga knän utan vikarie....

Kram och kämpa på !

http://carri.bloggagratis.se

 
 Irja (Ia,)

Irja (Ia,)

26 april 2013 18:57

Hej hjärtat.........
Jag blir bara svettig bara av att läsa, hur du stressar och far farm, från den ena till de andra,,,
Men herregud vännen du har ju hunnit med en massa vettigheter, det finns ju fler dagar i kalendern och snart en ny månad,,, Rom byggdes ju inte på en dag,,, så cola ner farten och sakta i backarna.......... så du inte råkar ut för det jag råka utför. UTBRÄNDHET " eller (torrkokes som dom säger här i PITEÅ ), de har varit en mycket jobbig tid,,, men nu är jag här igen,,, så välkommen in......... Ha en trevlig veckoslut Kram Ia,

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards