Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Rätt lång dag.....fast bra ändå

Av Corina - 23 april 2013 19:11


På schemat stod 06.45 - 16 denna dagen. Men på grund av vårdplanering för mammas del flexade jag ut kl 12 idag. Var ju en väldans tur att vi var personal idag och inte som igår när vi var enbart två stycken som kom på morgonen.

Extravak hade vi idag också på morgonen så efter rapporten gick jag och satte mig där. Kl 08.10 tog det uppdraget slut då brukaren fick ro, lugnt och stilla.


 


Lite dålig framförhållning tycker jag man har på sjukhuset faktiskt. Fick reda på vårdplaneringen så sent som igår. Och kanske hade jag inte kunnat vara med, man vet ju aldrig om det finns personal så man kan ta ledigt.

Via videosamtal hölls VPL med handläggare i Vindelns Kommun, en väldigt trevlig kvinna !

Beslutades att mamma ska få komma till ett rehabboende i Vindeln, Almagården. Där ska hon nu stanna tills benet läkt och hon rehabiliterats så hon kan flytta hem till lägenheten. Känns väldigt bra då det finns personal på boendet dygnet runt och hon får eget rum där hon kan låsa dörren.......eftersom man också vårdar dementa så kan det ju kännas bra att kunna låsa dörren om sig. Det är ju ganska vanligt att en dement förirrar sig :)

Nåja, mamma lät nöjd också då hon inser problematiken kan man ju lugnt säga.

Men lite brottom blir det då flytten kan bli aktuell redan på torsdag ! Tur att man inte ska flytta möbler i alla fall. Nu måste jag enbart köra upp och hämta lite kläder till henne och lite annat smått och gott. TV måste vi också transportera dit....kan ju vara trevligt att ha TV på rummet i alla fall.

Kostnaden, tja det lär väl bli kostsamt men det får man leva med ........mamma behöver ju trotts allt detta just nu ! I värsta fall får vi väl ta till det sociala om inte hennes pengar räcker.


 


Imorgon blir det att förbereda med andra ord. Har lovat åka och se om jag hittar ett par byxor till mamma som går över gipset. Hon kan ju inte sitta i enbart trosor resten av livet ;) Sedan måste jag kolla när exakt flytten kommer att äga rum så jag eventuellt kan vara ledig.

Kommunal har ju utlyst konflikt och detta kommer ju att drabba även min arbetsplats med stopp för vikarieanställning bland annat. Detta kan verkligen ställa till det.....och i mina ögon blir det ordinarie som drabbas om det blir sjukdom på avdelningen. Gruvar verkligen måste jag säga om denna konflikt blir långvarig !!  Man kan åka på att jobba en massa om man har missflyt......

Nåja, den som lever får se heter det ju. Nu var det kväll igen och dags att koppla av lite.

Ha en fortsatt bra kväll. Vi ses !


   

 
 
Spanaren

Spanaren

24 april 2013 14:36

Blev en kort konflikt och tur för dig eller hur ;.)
Dubbla boende inte kul men det kanske redan nu går att söka stöd för det? Minns att vårdplaneringen gick snabbt för min mamma också. Hur långt får du nu för att hälsa på din mamma? Hoppas att allt är löst till den dan hon ska hem igen eller blir det en ny vårdplanering då? Skönt att din mamma får låsa dörren för det fick inte min mamma )-: Fina bilder! Ha en bra fortsättning på dagen/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Corina

24 april 2013 15:06

Vad jag vet så har då inte Kommunal blåst av någon konflikt däremot har transport avblåst sin så för min del fortgår konflikten.
Till Vindeln är det drygt 3 mil från oss så avståndet är väl på ett ut....jo det blir ny VPL innan hon kan gå hem till eget boende.
Detta boende kostar lika mycket som sjukhusvistelse per dag....dvs 80 kr per dag. Så det löser sig säkert !

 
Spanaren

Spanaren

24 april 2013 18:53

Så går det när man slarvlyssnar på nyheterna på radion. Bra att du korrigerar rätt ... tack!

Men då så, då blev allt mera överkomligt.

3 mil, bra då är det inte så långt. Då är det bara invänta nästa VPL ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards