Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Hepp, så var det lördag !

Av Corina - 18 augusti 2012 13:13

Jo dagarna flyger fram ! Har varit och handlat, ensam idag. Mest till de tacos vi ska äta tillsammans med grannen ikväll men även lite annat såklart. Blev två huvjackor till sonen också. Måste passa på när dressman rear, 150 kr styck är billigt ! Blev en klänning och två par tights till mig också......160 kr på rea för allt ;)

Fast lite smolk när man ser sig i spegeln i helfigur kan jag ju erkänna........tycker jag ser ut som en gravid flodhäst ! Måste komma igång med min träning igen, hur hittar man motivation tro ? Den är bara borta sedan länge tillbaka. Behöver kanske inte tala om att jag känner mig lite låg idag.............nåja kläderna passade i alla fall även om jag ser ut som en gravid flodhäst !


Det springs halvmaraton idag runt Tavelsjön......dom borde nog ha gått i mål vid detta laget. Har inte varit på plats alls.......laddar för tacos istället. Skulle nog bli ännu lägre att röra mig bland alla dessa supertränade springtomtar idag i alla fall :)


Imorgon blir det fotbollsmatch x 2 är det meningen. Först en match i Sörfors och sedan en match i Vindeln.....lite drygt fem mil mellan platserna. Tur inte bilen drar 2 liter milen :) Det kostar ibland att ha en dotter som spelar fotboll kan jag säga. Nåja, klart man ställer upp på ungarna !


Nu väntar jag bara på att grannen ska komma hem så jag kan konka dit varorna och börja ställa iordning för maten..........och så väntar jag på maken ska komma hem från Brattvalls Jaktskyttebana också.


Ha en fortsatt bra lördag. Vi ses !

 
 
lillis

lillis

18 augusti 2012 17:25

En bra och trevlig helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

18 augusti 2012 22:25

Vilka fynd du har gjort på REA:n då känner man sig glad och nöjd. Synd att du har tappat motivationen för att försöka gå ner till din trivselvikt, du kanske skulle nappat på halvmaran som gick av stapeln, men det hade nog blivit för tufft för dig. En dag så beslutar du dig för att sätta igång. Det är som med rökning är man inte motiverat till 100% så går det inte.
Hoppas du får en fin söndag.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

20 augusti 2012 20:35

Det här med vikten och självkritiken känner jag igen.

Idag har jag haft en riktig tröstätardag och det känns inte bra.
Tänk att få äta det man tycker om och när man är sugen utan att behöva gå upp i vikt.
ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards