Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Tisdag

Av Corina - 7 juni 2011 14:33

Har inte haft vidare lust att blogga de senaste dagarna. Blev ju trotts allt ett snabbinlägg i lördags då jag hade trevligt besök.

           

I går målade vi Tavelsjös Monument som står intill väg 363. Vi var några tappra som infann oss enligt planerna kl 09.00 vid monumentet. Nu är det målat i alla fall.



Begravningsblues


Stanna alla klockor, stäng av din telefon,

 tysta hunden med ett
ben där den gläfser i vrån,

 täck över pianot och
låt kistan bäras ut

 ty från och med nu
spelar ingenting mer någon roll.


Må flygplanens klagan betyga vår nöd

 där de ristar sitt
budskap i skyn: “Han är Död”,

 klä duvorna i
kräppkragar på städernas torg,

 låt polisen bära
svarta handskar av sorg.


Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,

 min arbetsvecka och
min söndagströst,

 min dag, min afton,
mitt tal, min sång;

 jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.


Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.

 Montera ner molnen
och ta isär solen sen,

 sopa ren skogen och
töm haven på deras innehåll;

 till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.


En text som jag alltid tyckt om.....och passar väl ganska bra egentligen. I torsdags kväll fick vi det tunga beskedet att vår vän dött. Rätt hastigt trotts allt eftersom maken och jag besökte henne dagen innan och då var det som tidigare, hon var skapligt pigg.

Helgen har varit rätt turbulent på grund av detta. Och än har man liksom inte hunnit få in det, att hon är borta.


Vi ses

 
 
Ruth

Ruth

7 juni 2011 22:32

Så fin skylten blev, du skulle tagit ett kort innan också så man verkligen ser förvandlingen.
Vilken text du har satt in riktig sorgsen och tung. Så tragiskt att eran vän har gått bort, men var det obotligt så var det skönt att få slippa jordelivet, men tugt för dom som är kvar.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Corina

8 juni 2011 06:04

Den sista bilden ska komma först :) Där är monumentet inte målat ännu, min man sopar bort skräp där. På den första bilden är monumentet målat (laserat)....blev tokigt när jag laddade upp bilderna :)Kram

 
Margit

Margit

7 juni 2011 23:30

Förstår Corina att det känns tungt...du berättade ju närmare..när vi träffades i lördags!!! Alltis särta när någon är vän lämnar oss...och även om man vet att det är "dödlig utgång"...så gör det ont..och är smärtsamt...när det väl hönder...
det var SÅ roligt att få komma och besöka dej!!!! Tack för det goda fikat och TACK för det fins smycket också!!!
Tänker på dej/ er!!!
Kramar från min Lasse och mej!
Lagt in 1 blogginlägg i kväll..där även du finns me...sedan kommer det 2 stycken till.från veckan "däruppe"---

http://margitholm.blogg.se

Corina

8 juni 2011 06:06

Jo jag var in och tittatde i din blogg igår som hastigast men hann inte lämna något till svar. Får bli senare.Kanske senare i kväll efter Almas fotbollsmatch...om jag orkar. Kram

 
lillis

lillis

9 juni 2011 08:50

Beklagar det som hänt eran vän, förstår att det känns tungt
Tänker på er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

9 juni 2011 18:05

Beklagar sorgen och det gick fort och väldigt fort! Fint monement ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards