Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Kan bli fel ibland....

Av Corina - 10 februari 2011 08:41

Jodå när man inte läser som man ska kan det bli lite fel ibland. Tur att det går att rätta till.

Beställde fel träningskort igår. Men tack och lov finns ju mail. Jag mailade lönesupporten och det hela löste sig så nu har jag beställt rätt kort i alla fall. Kostar lite mera, 308 kr per månad men det spelar ingen roll. Min kropp och välbefinnande är väl värt betydligt mera tycker jag.


Har också beställt en del nya kläder till barnen. Sonen Viktor har snart inga kläder att ha. Och han har länge efterlyst skjortor i sin garderob. Så nu har jag beställt två stycken plus ett par jeans och en T-shirt till honom. Även dottern Alma ville ha nya kläder och naturligtvis uppfyller jag hennes önskan. Blir varje gång lika fundersam när det handlar om kläder, varför i herrans namn är utbudet så litet för pojkar och formligen gigantiskt till flickorna ? Är hur svårt som helst att hitta snygga och praktiska kläder till en pojke och vill man ha lite färg krymper valet ännu mera ! Och nu råkar jag ha en son som älskar starka färger ! Bara för att man är pojke ska man väl inte måsta gå klädd som en grå mus, eller ?


Idag står arbete på schemat, 12 - 20 arbetar jag idag. Och någon promenad blir det inte innan då vi har svinkallt här hos oss. På morgonen visade termometern -24 grader, med andra ord står jag över idag !


Vi ses !



 
 
Ruth

Ruth

10 februari 2011 11:05

Vilken tur för dig att du nu har ett ställe att träna på, man vill ju inte pausa för länge, det är det lätt att man slöar till.
Har också funderat på det där med bleka pojk-kläder, färglada pojkar skall det vara precis som flickornas klädfärger.
Fy så kyligt ni ha det, här är det plussgrader med nysnö på marken, men det försvinner innan kvällen, tidligare har vi haft barmark.
Ha en fin dag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

10 februari 2011 11:27

Men så tur att vi har mejl så att du fick det rätta träningskortet. Tycker ändå att det har gått framåt med pojkarnas kläder och bättre lär det väl bli ;-) Många modeintresserade grabbar nu för tiden/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 februari 2011 13:04

Tur att du upptäckte felet innan det var för sent.
Du klarar detta.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
marias foto

marias foto

10 februari 2011 13:40

Bra att det har ordnat sig med träningsplats för dig.. Det vore ju synd om du tappade lusten när det har gått så bra för dig hittills.. kramar från grannkärringen...

http://mariaselberg.se

 
Margit

Margit

10 februari 2011 18:30

Så KALLT ni har det nu däruppe!! och HÄR snöar det idag..ca 1 dm än så länge...blir väl mera under natten. Åkte i morse från Lasse till Eskisltuna..vatit på Viktväktarna..+ 1 hg...denna veckan...MEN då har vi ju varit på KALAS..i Nordmaling..och Mackhamburgare..på resdagarna...
Bra att dte ordnar sig med det felbeställda gymkortet!!
Kramen min vän!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Kristina

Kristina

10 februari 2011 22:27

Har läst igenom det du skrivit om din viktnedgång. Det som imponerar på mig är att du tycker att det är roligt att träna på gym.
jag är glad för din skull att du har lyckas så bra.
Kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

11 februari 2011 15:00

Hej !
Jo men det, vet Du väl att pojkar ska gå klädda som små farbröder, med skjorta o.pullover och helst byxor liknande golfbyxor.
Han får väl sno syrrans t-shirtar.Nu vet ju inte jag vem som är äldst av Dina barn, jag bara skojar.Tänkte på mitt barnbarn Felix snart 7, hans tröjor ser ut som överdelen på en pyjamas, gröna o hiskeliga.
1 hg ner sedan i går.Vilken fart.Fy farao.I morgon kan jag börja äta vanlig mat, fisk o.grönsaker, kyckling o.grönsaker, soppor som jag köpt, ej lagat själv.Orkar inte hålla på med mat.
Igår gjorde jag kroppkakor åt min ex-make, jäntan ville också ha.Får ju inte äta potatis.Pasta saknar jag väldans.Lite kan väl inte skada.
Ska prova Cambridgekuren ett tag.

Kram Mi

Corina

12 februari 2011 14:13

Sonen Viktor blir 13 i Juni och Alma blir 10 nu i Mars så han kan inte ha hennes kläder *ASG* Lagar den mesta maten själv från grunden...har ju bra råvaror då maken jagar älg (har jagat jag också).Jag har också lagt bort pasta och potatis och sånt och saknar det egentligen inte heller :) Möjligtvis potatisen, fast visst tar jag en liten potatis ibland, det dödar inte ! Kram !

 
ladynienna

ladynienna

12 februari 2011 11:50

hejsan, visst är det lite konstigt att det alltid finns mer till "tjejer" man får väl hoppas det blir ändring även om det tar tid :). Gillar din layout på sidan...*snyggt*
ha det bäst

http://blogg.passagen.se/ladynienna

 
Kristina

Kristina

12 februari 2011 15:01

Jag önskar dig en trevlig kväll!
kramar från mig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards