Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Snart helg

Av Corina - 15 april 2010 08:46

Torsdag, snart är det helg igen. Inte klokt vad tiden går fort när man har roligt (som min morfar brukade säga).


Mina två arbetsnätter gick bara bra. Hyfsat lugna dessutom. Helt lugnt är det ju aldrig och toaletten måste dom ju få gå på.  Verkar som om det är en lite lugnare period i hela huset för tillfället och det kan vi personal verkligen behöva !


Vad blir det idag då ? Tja, maken bakar bullar till Musikcafet nu på lördag. Så blir det väl lite småplock och kanske en maskin tvätt. I övrigt inget annat inplanerat. Ikväll ska maken bort på möte och jag ska bevista dotterns fotbollsträning. Måste också färga håret innan lördag kväll då vi ska på fest. Trodde inte jag skulle kunna delta på festen pga jobbet men nu blev det ju fortsatt natt ett tag till så det blir fest även för mig :)

Måste också kolla upp hur jag arbetar den 9 Maj. Dottern har dansuppvisning då och dit MÅSTE jag bara komma mig !


Kram !

 
 
Ruth

Ruth

15 april 2010 09:59

Ta du en slappar dag, det behöve vi alla, man kan göra det utan att känna sig onyttig. Man skall inte alltid tänka jag måste, jag måste. Hämta krafter efter din natt tjänstgörning.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 april 2010 11:51

Njut av din lediga dag och ta det lugnt
Ha det/ Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

15 april 2010 17:04

Hoppas bullarna blev goda och hårfärgen bra. Ha en skön ledig kväll
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 april 2010 20:38

Vilken duktig man du har, som ställer till bullbak. Roligt att du kunde gå med på festen. Överraskningar ska ju vara av det goda slaget.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

15 april 2010 22:23

Tack för rolig kommentar hos mig :-)
och jag säger detsamma: jag bor ju här :-) :-)
Ja, dagarna och veckorna går verkligen fort och imorgon är det fredag och helg igen.
Tiden bara snurrar på...och skulle gärna vilja hålla kvar den lite mera.
Skönt att det var lugna arbetsnätter och ja, ni personal behöver säkert lugnare perioder.
Beundrar så er alla som jobbar inom vården, och dessuom så mycket nätter.
Ha det så gott
kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
av irja

av irja

15 april 2010 23:11

Kära Corina !!!
Alltid trevligt att gå på fest,och kul att piffa upp sig, det behöver man så väl, så att man orkar med vardagen.....Vilken dukdig man du har,som ställer till med bullbak ...Ha det skönt i vårenstid...KRAM /IA

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 april 2010 22:26

Hej Corina!
"Länge sen sist"...Tiden GÅR SÅ fort...och just nu...när jag har så ont...så har jag inte orkat med så många kommentarer per dag..men försökt att lägga in INLÄGG...Allt tar ju så lång tid...och jag får så ont i bröstkorgen när jag sitter vid datorn..Tillbringar mest tid på dygnet...i våar skön afåtöljer...där jag kan ändra lägen..med knappen...Gtuvar min varje natt att lägga mig i sängen...och ligga "BLIXTSTILLA"...inte så bekvämt...
Ser att du jobbar dina nätter..och sliter...Ja allt har ju sina för o nackdelar...had ejag jobbat "DAG"...när jag fyllde 65...DÅ hade jag klivit av. Tycker att DAGEN är mycket stressigare på ett annat sätt...
Kram på dej!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

17 april 2010 10:06

Hoppas du får en underbar helg!

Säg till när du får hem dina nya pärlor för det lät spännande.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards