Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Onsdag

Av Corina - 23 september 2009 09:04

Så var det det dagen D för dottern då. I eftermiddag ska hon få ta hål i öronen, äntligen enligt henne själv då. Hon är väl införstådd i att det kommer att göra ont. Får se hur det hela avlöper. Jag ska följa henne naturligtvis. Efteråt ska vi ut på stan och äta lite och strosa runt för hon har ju sin dans också ikväll. Inte lönt att köra hit och dit. Jag ska passa på att kika om jag hittar material till smycken också. Vet en bra och billig affär mitt i Umeå som  säljer allt möjligt. Kanske kan dottern hitta något som hon vill ha örhängen av Glad.


Själv har jag duschat på morgonen. Och det är ju inga problem, men att sedan få på sig kläder är ett helt företag. Sockar är en mardröm Rynkar på näsan. När jag ska upp med vänster fot gör det ont ända upp till öronen känns det som. Armarnas längd räcker nästan inte till för att få socken på vänster fot. Men när det väl är gjort känns det ganska bra trotts allt. Att vara uppe och röra på mig är inga större problem. Men att tro att man ska få upp något från golvet är bara att glömma, ner kommer jag mig väl men upp, nix då behövs domkraft Flört.  Nåja, jag får kämpa vidare för trotts allt är jag ju inte döende, inte än i alla fall Tungan ute.


Tvätta skulle jag behöva men det kan jag glömma idag. Maken ska börja arbeta med avloppet i tvättstugan. Och först måste han stänga av vattnet för att koppla bort maskinerna. Sedan ska skåpar och maskiner flyttas om också för att komma åt avloppet också. Så vete katten när jag får tvätta. Ska höra med grannen om jag kan använda deras maskin i garaget under morgondagen. Får släpa tvätten dit och tvätta och släpa hem den igen för att hänga och torka. Extraarbete men jag har inget annat att välja på om vi inte ska måsta gå nakna.


Sonen är hemma från skolan idag, förkyld med lite lätt feber. Hoppas det blir kortvarigt. För extremt sjuk är han inte men istället för att måsta delta i frilufsdagen med friidrott när han är sjuk får han stanna hemma.


  

 
 
Ruth

Ruth

23 september 2009 10:24

En stor dag för din dotter i dag, vill tro att det pirrar i lilla magen av förväntan. Ont nääää det gör det inte, ringen sättes in samtidligt med att hålet görs och det tar bara en 10:dels sekund så är det klart.

Är orolig för din rygg, du får allt besöka en läkare och förmodligen förbereda dig på en sjukskrivning. Du har ett jobb som ofta leder till dessa krämpor, var rädd om dig så du inte rasar ihop helt.
Onsdagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

23 september 2009 13:45

Hoppas det går bra med håltagningen. När jag gjorde hål i öronen i tåren någon gång, fick man gå till provinsialläkaren för att få det gjort.

Krya på dig! Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
lillis

lillis

24 september 2009 06:24

Hoppas att det gick bra för dottern när hon tog hål i öronen.Vad tråkigt att du inte är bättre i ryggen.
Krya på dig
Ha en bra dag

http://danslillis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards