Corinas Blogg

Alla inlägg den 1 april 2020

Av Corina - 1 april 2020 08:03

 

Onsdag morgon och en ny månad igen.

April har kommit.

Blir att arbeta kväll idag också, men å andra sidan fick jag semester på fredag för att kunna delta på en begravning.

Lite besvärligt att få vikarier dessa dagar så man får allt ställa upp emellanåt.


 

Från och med idag är det besöksförbud på alla äldreboenden.

Och har vi tur får vi inte in detta hemska virus på äldreboendet, men säker kan man ju aldrig vara.

Just nu är det i alla fall virusfritt hos oss.


 

Västerbottens Kuriren hoppar över aprilskämtet detta året.

Lite tråkigt kan jag tycka, mitt i detta elände måste vi väl ändå kunna ha lite roligt !

Många är det ändå som enbart sprider svärta runt sig fast det ändå borde vara tvärt om för att behålla hoppet.

Trotts allt kan vi ju inte bara lägga oss ner och dö på grund av detta virus.


Självklart är man ju aningen orolig, så är det ju när man lever tillsammans med någon som tillhör riskgrupp plus att man själv hör till en riskgrupp. Och jobbar med äldre inom vård så man blir ju utsatt för både det ena och det andra.

Men jag kan bara inte gå runt och vara gravallvarlig hela tiden !!

Ett skratt lättar upp det mesta ändå så snälla, sluta sprida negativitet hela tiden !


Kram till er alla där ute !


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards