Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Corina - 20 mars 2020 08:26

 

Då var det fredag igen då och en ny arbetshelg ska uppstartas med en kväll i arbetets tecken då.

Lite blandat är det ju att gå till jobbet dessa dagar med Coronahot och MRSA på det. Men det är bara att gilla läget skulle jag tro.

Corona.....ja vad händer om den kommer sig in hos oss ? Vad gör man då när man som jag har en äkta hälft som tillhör flera riskgrupper ?? Och när jag själv också tillhör en riskgrupp dessutom.....

Ska jag tvingas stanna hemma eller tvingas stanna på jobbet konstant ??

Har sökt svar på detta men har inte hittat något alls i den vägen bland råden som finns.

Man vill ju liksom inte dra hem denna skiten !

Lite oroas man ju trotts allt och änka vill jag då inte alls bli !!


 

Igår var jag till tandläkaren som jag skulle varit hos redan före nyåret. Men på grund av allt som drabbat oss har det liksom fallit bort i agendan av viktiga saker. Nu blev det att göra om samma sak som förra gången då allt inte var riktigt som det skulle. Återbesök om någon månad typ......min tandläkare jobbade ensam då hennes sköterska satt i karantän hemma efter att ha varit utomlands en vecka. Många hade valt att avboka sina tider och många hade hon avbokat själv eftersom det handlade om äldre personer. Nu skulle hon själv stänga ner verksamheten ett tag framöver på grund av coronan.


Jag får önska er alla en trevilg helg, corona eller inte !


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards