Corinas Blogg

Alla inlägg den 17 mars 2020

Av Corina - 17 mars 2020 04:54

 

Återvände till jobbet igår efter en veckas semester.

Och vad återvänder man till tror ni ??

Skulle vilja kalla det ankeborg !

Hysterin runt detta corona är rent galen för att inte tala om fallen med MRSA ovanpå detta då.

Vad kan man göra mera än att ha en fungerande handhygien och använda den utrustning vi har, förkläden och handskar ?? Och naturligtvis städa, som vi normalt gör.

Anhöriga uppmanas att inte besöka i onödan. Vad är i onödan ?? Vem avgör om mitt besök är onödigt undrar jag !

En dam ställde frågan om vi hade besöksförbud, lite lätt orolig såklart. Och vad ska man svara, jag svarade nej det har vi inte och är den anhöriga frisk finns inget hinder för besök.

För denna dams skull var det nog en lättnad då hennes ende anhörige är sonen och dom står varandra väldigt nära. Så igår kväll kom han på besök och dom satt en stund på hennes rum och pratade.

Många är de anhöriga som ringer och är synnerligen oroliga......de boende frågar efter sina anhöriga ibland.

Hur talar man om och förklarar för en dement att ett virus stoppar många besök ??? Ett virus som ändå inte finns riktigt överallt faktiskt. 

Ett virus som gör folk totalt galna också........

Välkommen till äldreboendet med "infektionsavdelningsstatus".


Med detta vill jag trotts allt uppmana till eftertanke eftersom detta virus ändå kan vara förödande för våra multisjuka, så är det ju och har man minsta symtom ska man stanna hemma, exakt som när man har maginfluensa och har en vanligt förkylning, så enkelt är det. Är du fullt frisk, kan du besöka även nu. Håll en god handhygien och man behöver inte pussas och kramas hela tiden ! Man kan hälsa med ett  vanligt "hej" också. 

 

 

Ha nu en härlig dag. Hos mig blåser det halv storm denna dagen. Tur man har ett inomhusarbete ändå !

 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards