Corinas Blogg

Alla inlägg den 23 december 2019

Av Corina - 23 december 2019 07:58

 

Länge sedan jag bloggade nu. Och det har sina orsaker.

Blev sjuk, dunderförkyld. Låg lätt däckad i 14 dagar faktiskt. Och egentligen är jag väl fortfarande inte riktigt frisk trots allt. Hostar lite, är lite lätt slemmig fortfarande. Men livet går väl vidare i alla fall.


                         

Har ändå hunnit med en del i paint shop pro som ni ser. Troligtvis beroende på att det är det enda jag riktigt orkat med under tiden jag varit sjuk.

Efter att jag avslutat min sjukperiod på 14 dagar blev min pappa dålig.

Pendlade mellan hopp och förtvivlan under ganska många dagar. Han blev bättre och verkade liksom klara krisen när det hela lika plötsligt havererade igen.

Och den 16 december på eftermiddagen somnade min pappa stilla in övervakade av mig, min yngsta syster och hans fru sedan många år.

Känner en oändlig tacksamhet att jag hann vara närvarande denna stund !

Jo livet går vidare men vet inte om julen blir lika bra som den brukar ändå även om pappa medan han var hyfsat pigg sa åt oss att fira julen som vanligt.

Älskade pappa, nu behöver du inte lida mera. Vila i frid !


         

Nu kan man ju tycka att detta skulle räcka liksom.

Men nejdå, inte alls !


Räknade med att besöka momme (pappas hustru) innan julen med tanke på läget.


Men av det blev inget då hon drabbats av en ordentlig influensa. Kunde knappt prata i telefonen på grund av hosta och slem ! Hoppas hon kryar på sig innan imorgon ändå så pass att hon ändå kan fira julen.


         

Nu var det slut tänker ni då men icke sa nicke. Eländet stannar inte där heller kan jag tala om.

Här hemma har jag en make med lunginflammation som äter antibiotika och det verkar inte som om det hjälper alls. Han blir inte bättre i alla fall. Hostan och slemmet är jobbigt för honom !

Den 2 januari ska han på återbesök på sjukhuset och jag blir inte förvånad om han då blir inlagd som läkaren ville göra redan samma dag som min pappa gick bort (16/12). Jag ska se till att följa maken på detta återbesök i alla fall även om jag måste ta ut ännu en semesterdag eller kompdag.


 

Så med andra ord ser jag inte alls fram emot denna julhelgen alls.

Som lite extra krydda ska jag jobba julaftonen och juldagen dessutom och efter det blir det ett mastodontpass över nyåret också dessutom. 

Men som sagt livet går vidare och troligtvis finns det dom som har det värre !


     

Får i alla fall önska alla mina läsare en God Jul !

För den kommer ju andå hur det än är med allt.


Kram !


 


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards