Corinas Blogg

Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Arla morgon !

Av Corina - 22 november 2019 05:54

 

Vaknade runt fyratiden denna morgon eftersom jag har en irriterande slemhosta för tillfället.

Och det var lögn att åter igen lägga sig och försöka sova efter hostanfallet.

Har sedan dess suttit uppe vid datorn och jobbat lite med mitt paint shop pro. Nu har jag  fixat kaffe också.

 

Väntar på att maken ska vakna, och det lär han väl snart göra. Han är ju morgontidig.

Jag har nu snart varit hemma en vecka på grund av min förkylning. Nu börjar den i alla fall ge med sig.

I starten hade jag knappt någon röst, nu kan jag prata igen.

 

Tror det var ett klokt beslut att stanna hemma hela veckan. Oj vad klok jag blivit.....måste komma med åldern, eller vad tror ni ? Eller också är det så att blir man sjuk numera orkar man helt enkelt mindre......

I alla fall känns det ok att ha stannat hemma medan jag snörvlat och varit febrig.

     

Sitter med min kaffemugg och kikar ut genom köksfönstret. Grannen gräver ny infiltration till huset och dom är igång för fullt redan i kolmörkret. Tycker det skulle vara svårt i mörker trots lyktor på grävaren.

 

Har kommit igång med att sticka disktrasor och virka grytlappar. Men garnet tog retfullt nog slut igår.

Jag har beställt mera garn men det är en lång resa från Danmark upp hit till Långviken. Men paketet är på väg i alla fall. Tveksam om det hinner fram idag dock.

Får väl inhandla lite garn imorgon när jag ändå måste ner och handla lite (kan ju inte sitta overksam).

Funderar på att göra diskhandukar också. Hittade så fint mönster på Hobbii. Bra med gratis mönster som man kan dra ut själv !

 

Börjar bli less på att hosta ! Blir öm i kroppen, vågar knappt hosta för det gör fasligt ont till slut. Fördelen är ju att slemmet i alla fall lossnar, alltid en tröst ! 

 

Så har båda katterna kommit in. Ulla kom in redan när jag steg upp i svinottan och Simba släppte jag just in. Han äter sin frukost just nu. Ulla har inte ätit ännu, gick väl och la sig uppe med dottern i huset (som för övrigt också är förkyld just nu). Blir troligtvis ingen skola för henne denna dagen som hon lät redan igår kväll.


   

De trasor jag fått till just nu. Blir fina julklappar hoppas jag !


   

Rätan och avigan på trasorna jag stickat.


 

Stickade även ett par nya sockar till dottern för ett tag sedan. Hon har inte använt dom än men det blir väl kallare skulle jag tro och då åker dom nog på.


Nu blir det påtår på morgonkaffet för min del. Sedan får vi väl se hur dagen blir fortsättningsvis.....ska väl hosta och nysa lite idag också antagligen.

Får önska alla en fortsatt härlig dag, det är ju fredag !


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Corina - Lördag 9 mars 06:31

  Fy för den lede vilken vecka det har varit ! Måndag släpa iväg maken till ögon för kontroll. Gick bra, inga diabetesförändringar. Sedan jobbade jag tisdag förmiddag. Tisdag kväll får maken feber och frossa. Med det startade sålunda veckans...

Av Corina - Lördag 24 feb 08:21

    Några dagar sedan jag skrev nu. Har inte riktigt haft orken. Måndag var jag ledig och tisdag jobbade jag kväll till 20.30.  Men innan jag startade min kväll hade jag ett besök på kvinnokliniken. Där konstaterades att det behövs en orden...

Av Corina - Måndag 19 feb 07:21


  Måndag och ledig efter ännu en arbetshelg. Förflutit ganska lugnt, både på jobbet och hemma faktiskt. Olyckligtvis har vi inte kunnat få ner makens säng från vinden som jag röknat med. Han jag tänkt fråga om hjälp ligger sjuk. Maken får fo...

Av Corina - Fredag 16 feb 07:34


  Fredag och morgon ännu en dag. Blir korta nätter när man jobbar till klockan 22 då man inte kan sova länge på morgonen. Trött var jag redan igår efter en sämre natt och inte är jag då piggare denna dagen :) Och jobbar till klockan halv nio den...

Av Corina - Torsdag 15 feb 10:13

  Ännu en torsdag. Jobbar 16 till 22 idag.  Bara sex timmar kan man tycka men jag är in i märgen trött innan jag börjar jobba. Dels sover jag sedan tidigare synnerligen dåligt och nu har jag maken dessutom som kan behöva hjälp även på natten m...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards