Corinas Blogg

Alla inlägg den 18 november 2019

Av Corina - 18 november 2019 07:45

     

Har haft en bra arbetshelg måste jag säga. Allt har flutit på i sakta mak.

Men trotts detta känner man sig sliten efter en arbetshelg.

Vaknar idag dessutom i svinottan med halsont och en del slem som är svårt att hosta upp.

Men blir det inte värre än detta är det väl ingen fara kan jag tycka ändå. Som vårdpersonal utsätts man ju för smitta hela tiden. Och vi har flera som varit snuviga den senaste tiden.

Har druckit honungsvatten och tryckt i mig en ipren på morgonen och börjar dock känna mig skaplig igen.

Efter en dusch känns det ännu lite bättre även om jag är aningen trött dock.


 

Än så länge har vi vinter hos mig med 2,5 minusgrader.Tyvärr har dom ju hotat med plusgrader och regn under morgondagen......vädret är som vanligt, ombytligt !


Får se om det blir att handla idag.....ska kika i skåpen för att se vad som kan behövas efter helgen. Frukten brukar vara slut i alla fall.......och den måste bara finnas hemma. Även grönsakerna brukar tryta efter en helg.


 

Har kört igång en maskin tvätt också. Detta tillhör ju det vanliga när jag arbetat några dagar i sträck, att tvättkorgen har fyllts på. Visst är det magiskt, att den fylls på bara sådär   .


Nåja, känns i alla fall bra att vara ledig idag och imorgon !!


Önskar alla en trevlig måndag och ny vecka. Kram på er !!


 

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards