Corinas Blogg

Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av Corina - 3 augusti 2019 22:08

 

Sedan sist har Juli månad övergått till Augusti månad.

Vi påminns om att hösten börjar närma sig. Många har fortfarande semester, och dom fick i alla fall några dagar med ordentlig värme. Många vill ju ha det så, men inte jag.

Förra helgen då jag arbetade var vidrig, vidrigt varmt ! Och så var det även för våra äldre.


                               

Blivit många bilder sedan jag sist bloggade. Är så roligt att hålla på med detta !


Denna helgen gör jag ett försök med att ta den lilla lugna eftersom jag haft riktigt besvärligt med nacken och axlarna under veckan. Fast inte är det så lätt att ta det lugnt och vila med en massa måsten i hemmet.

Idag har vi handlat, men bära fick mitt sällskap göra. Hade som vanligt hela familjen med mig som kunde bära, gå klarar jag själv än så länge..........

Tvätten kan inte lämnas åt sitt öde men jag har bra hjälp med att hänga tvätten av maken.


 

Ja vad annars då ? Egentligen inget speciellt faktiskt. Vi åt surströmming jag och maken till middag idag.

Maken drack en öl och själv valde jag en cider. Gott var det.

Ungdomarna åt kycklingnuggets.


 

Vad det blir för min del imorgon vet jag inte, troligtvis ingenting. Maken ska tillbringa dagen nere på Noliamässan i Umeå. Logen Orion har en monter där nämligen och där ska maken vara.

Så jag passar väl på att göra så lite som möjligt jag.


 

                         

 

Börjar bli dags att gå och lägga sig nu. Dagen går mot natt nu och det blir allt mörkare på kvällarna.

Är så mysigt med mörkret som sänker sig. Älskar dessa allt mörkare kvällar.


God Natt alla och hoppas sömnen blir god.


Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards