Corinas Blogg

Alla inlägg den 8 juni 2019

Av Corina - 8 juni 2019 07:56

 

Gårdagen bjöd på värme som inte jag riktigt uppskattar. Och det verkar bli skapligt varmt denna dagen också.

Det var skönt att lämna jobbet igår kl 16 och se fram emot en ledig helg.

Sedan komma hem till maten som lagats av maken och få ett glas vitt vin serverat, förbättrade ju verkligen starten på denna lediga helg.


 

Ett tag sedan jag bloggade nu. En del har ju hänt faktiskt här på hemmafronten.

Sonen arbetar för fullt igen och ska göra det resten av sommaren. Dottern har praktiserat färdigt för denna gången och ska vad jag vet börja jobba den 17 juni och jobba i fyra veckor som målare.

Dottern har även tagit sitt körkort vilket är ett stort kliv. Nu har båda barnen sitt kort och vi kan slippa köra hit och dit hela tiden. Lite mera frihet för oss föräldrar vill säga.

Men detta betydde också lite extra utgift för min del. Har utökat bilparken här hemma också för att täcka upp det utökade behovet kan man väl säga.

En Peugeot 308 inköptes, årsmodel 2017 som jag då kör omkring med istället för Forden som dottern ska använda när hon behöver. Planen är ju att telningarna med tiden får egna fasta arbeten så dom kan skaffa egna bilar. Men fram tills dess får föräldrarna slanta upp.


 

Själv upptäckte jag att jisses vad jag slarvat eller snarare varit lat med att sköta mitt ansikte under en längre tid !

Blev inbjuden till event med Mary Kay och tackade ja. Det var länge sedan. Jag har liksom inte haft orken och lusten till sånt en längre tid nu. Har nog haft en eremittid i mitt liv kan man väl säga då jag endast ätit, jobbat och hållit mig hemmavid. Varit osocial med andra ord. 

Blev en trevlig kväll och skaffade nytt till mitt ansikte (hade slut faktiskt på det gamla smetet). Har nu använt detta nya i några dagar och kan konstatera att det gör verklig nytta ! Måste skärpa mig och ta hand om mitt ansikte helt klart :) Det kostar att ligga på topp !


 

Annars så rullar livet på kan man väl säga. Årets semester närmar sig med stormsteg nu. Sex arbetsdagar kvar till årets semester som för min del är första perioden. Har inget planerat utan kommer att tillbringa semester här hemma som vanligt. Blir skönt med fyra veckors ledighet !


Nu får ni som orkar läsa ha en fortsatt fin helg. Jag ska ta och ta hand om tvättstugan här hemma.


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards