Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 januari 2019

Av Corina - 20 januari 2019 12:15

 

Läser en hel del på sociala medier och den läsningen är inte rolig alls.

Allt som oftast använder människor verkligen hårda och fula ord i sina kommentarer.

Man vågar snart inte säga vad man tycker eftersom de som lämnar kommentarer verkar sakna ordförråd totalt.

Allt som oftast får man dra på sig någon form av mask för att dölja det man egentligen tycker.

Det är ju skrämmande att vuxna människor inte har skaffat sig ett bättre ordförråd.

Och vuxna går ut med att man inte ska vara en mobbare, men själva är dom ju mobbare i allra högsta grad.


Inom politiken syns detta extra och kanske just för till fället verkligen extra.

Och till viss del har jag väl förståelse över att man blir frustrerad, det blir jag också såklart.

Men varför måste man använda ett språkbruk som man gör (vägrar använda de orden i tal och skrift) ??

Vi tycker olika, så är det ju och argumentation hör till men med ett vårdat språk kan jag tycka.


Vad jag tycker just nu delar jag inte med mig av alls, för jag vet att jag skulle bli synnerligen påhoppad om jag gjorde det. Jag tiger, tar på mig den där masken och döljer vad jag egentligen anser i detta.


 

Vad som händer nu står skrivet i stjärnorna.

Den som lever får se, eller hur ?

Lite orolig får man väl vara trots allt eftersom inget är säkert ändå.


   

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards